יום שני, ספטמבר 17, 2018

מדוע ומתי פיהוק הוא סימן למצב טוב?


הצורך לפהק מוכר לאנשים כביטוי לעיפות או חוסר חמצן, רובנו מכסים את הפה מטעמי נימוס. חשים נבוכים כשנמצאים בציבור.
לא כך במהלך תרגול שיטת פאולה. כאשר  מתעורר פעמים רבות צורך לפהק זהו ביטוי להשפעה רצויה ומבורכת של התרגול על הגוף ורצוי לא להגביל זאת ולא לכסות את הפה. הפיהוק מבטא את מצבו של המתרגל בתחום הנשימה, מצב הצואר והעורף וכן מאפשר תנועה להארכת קיצורים בלורדוזות אחרות, (שקעי עמוד השדרה). הפיהוק מובן למטפלים כאחד הסימנים לעבודה עצמית המתחילה במקום אחד בגוף וניכרת במקום אחר שאינו צפוי.
ההסברים לפיהוק כסימן לתגובה טובה של הגוף בעקבות תרגול פאולה קרובים מאוד לאלו שמעלים חוקרי הפיהוק מדיסיפלינות אחרות, לדוגמה הטענה של גיל גרינהוז (פסיכולוג אבולוציוני) במאמר "למה אנחנו מפהקים ולמה פיהוק מדבק?" (הומו ספיאנס) באומרו- "פיהוק קשור כמובן להתמתחות למרות שלא כל מי שמפהק מתמתח" ובמקום אחר-" מה זה בעצם פיהוק? פיהוק הוא פעירת פה ומתיחת הלסת ושאיפת אוויר לתוך הפה, שלאחריה יש שיחרור קצר של אוויר וסגירת הלסת"  

יום ראשון, ספטמבר 16, 2018

רצף המצבים של האגן ושרירי רצפת האגן-אבחון וטיפול בשיטת פאולה


שרירי רצפת האגן הם הגדרה למכלול רצועות התומכות בפתחים שברצפת האגן. פתחים אלו מאפשרים קיום יחסי מין, לידות ושחרור הפרשות. מאחר ששלושת ה"צינורות" השריריים קרובים גם אלו שמשחררים הפרשותסובלים כאשר כאשר נוצרת החלשות. לא כל החלשות נובעת מלידות, חלק מההחלשויות קשורות בהשפעה ההדדית של ה"צינורות" ומכך שמבנה גוף האישה מזמין הפרעות בתפקוד של שרירים חלקים אחרים. לדוגמה: צניחת רחם עלולה להיות בזוית שמפריעה לשחרור השתן מהשלפוחית או להיפך לגרום להתכוצויות חלקיות ולשחרור חלקי של השתן ועקב כך להליכה מרובה וללא צורך לשרותים. דוגמה אחרת היא הקרבה בין החלחולת, (קצה צינור העיכול) לנרתיק. לעתים צניחה בנרתיק גורמת לצניחה של החלחולת ולבעיות התרוקנות של מערכת העיכול, צינור העיכול לא מתכווץ באופן שמאפשר התרוקנות מלאה כשהוא נמוך מדי. נשים רבות אינן מודיות לכך שפעילות כוחנית או הרמת משקל כולל תינוקות מעל גיל שנה מזרזים החלשות. בכל המצבים הללו דרוש טיפול בבעיה. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...