יום חמישי, אפריל 08, 2021

תנועות העיניים והשפעתן על תנועות הפנים

 

פתיחת וסגירת העפעפיים מוכרת לרובנו כפעולה פשוטה אך מי שמתרגל את שתי הפעולות כשתי תנועות נפרדות ומתעכב בין תנועה אחת לאחרת שם לב לשאר תגובות הפנים ומבין שהפעולות הללו אינן פשוטות כלל.

צפייה בנעשה מסביב, קשר עם הסביבה וראייה נותנות לרובנו הרגשת שליטה ולכן להישאר בעיניים עצומות מתוך רצון וללא אביזר עזר כמו כיסוי עיניים היא מצב מטריד. מי שמתעניין בו מגלה שהעפעפיים נוטות להיפתח ודרוש דמיון וריכוז בצורת הנחת העפעפיים כדי להשאיר את העפעפיים סגורים.

פתיחת העיניים והשארתן פקוחות קלה יחסית לעצימתן אך גם היא דורשת תשומת לב. הריכוז בפעולה מעלה שאלות שללא ריכוז אין בהן צורך כגון: עד כמה כדאי להרחיק את העפעפיים זה מזה? "האם בגלל שיש קושי בהרחקה של העפעפיים העליונות מהתחתונות יותר מהרגיל מוטב להתנסות בכך? אלו אברים בפנים עוזרים להרחיק את העפעפיים?

אלו השאלות שהעיסוק בהן מעלה את העניין בפעולת הפתיחה והסגירה וכן את ההבנה של השפעת תנועות העיניים עלאברים אחרים

יום שני, אפריל 05, 2021

אופיים הייחודי של תרגילי כפות הידיים והרגליים

קבוצת תרגילי כפות הידיים והרגליים לא נראות שייכות לשיטת פאולה משום שהשרירים בהן חסרי מראה מעגלי. כאשר צופים בתינוק יונק המפעיל את כפות הידיים שלו במקביל ליניקה קל יותר להבין את התקשורת העצבית המתרחשת בין השרירים הנראים טבעתיים לשרירי כפות הידיים והרגליים. בשונה מטכניקות אחרות בשיטת פאולה הצטרפות של תנועות באברים אחרים לתרגיל המודע מובנת כמצב חיובי, לכן יש סיבות להציג את תרגילי הידיים והרגליים כקבוצה אחת. תנועות כפות הרגליים בתגובה לתנועות כפות הידיים הן מצב רצוי. לפניכם רשימת תרגילים המתאימה לכפות הידיים והרגליים גם יחד.

מטרות התרגילים מגוונות, התרגיל הראשון ברשימה דרוש לבעיות גב ואילו השלישי-הצמדת בהונות הרגליים יכול להועיל להפעלת רצפת האגן.

  יד יד-אגרוף ומתיחה לסרוגין, כאשר כף יד אחת מתאגרפת האחרת נפתחת וכשזו שנפתחה מתאגרפת זו שהתאגרפה נפתחת

רגל רגל

הצמדת בהונות הרגליים ועזיבתן

הרחקת בהונות ועזיבה

 

תרגילי נקודות: להרגיש נקודה במרכזי כפות הידיים, או מרכזי כפות הרגליים,

 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...