יום רביעי, דצמבר 16, 2020

שחרור הפנים לצורך שחרור כאבים בפנים ובגוף

 

הפה כולל השפתיים, הלשון, השיניים והחיך נתפסים בחשיבה על גוף האדם בדרך כלל כאברים המיועדים רק לצרכים תפקודיים כמו אכילה, דיבור ועוד.

אנשים רבים מגלים במהלך תרגול שיטת פאולה שצורות חדשות של תנועות הפה משפיעות על אברים אחרים בגופם כגון: סוגרים, עיניים, מערכת הנשימה ועוד. תרגיל המדגים עניין זה הוא גלגול השפה העליונה של הפה כלפי האף כולל תמיכת השפה התחתונה של הפה. כדאי לעזוב ולחזור על הפעולה שוב ושוב. הניסיון לאחוז עיפרון ללא מגע יד בין האף לבין השפה מלמד את התרגיל בקלות. מטרת התרגיל למנוע צניחת רחם ושלפוחית אצל נשים המרימות משקל לאחר לידות או למנוע החמרה של צניחות.

חינוך להתנהגות חברתית מכובדת מעורר מתח הן בפה ובלסתות והן באברים הקשורים אליו כמו העורף והצוואר. לעתים החזקת הפה היא תגובה למתחים אחרים. ההיכרות עם שחרור מתח כללי דרך הפה יכולה לשנות את איכות חייו של המתרגל במספר תחומים כמו שחרור עצמי של מתחים על רקע רגשי ומחשבתי, יציבות השלד, כאבי גב או תפקוד מערכות פנימיות.

הדוגמאות הקלות לתאור בעניין זה היא שחרור כאבים במהלך לידה על ידי הכוונת היולדת לפתיחת הפה או להשמעת קולות נמוכים.

יום שני, דצמבר 14, 2020

דימוי של כריזנטמה לצורך שחרור במהלך תרגול שיטת פאולה


 זהו צילום של כריזנטמה, פרח מוכר לרבים. דימויים מסייעים לעתים להבין את התנועה הפאוליסטית במיטבה,

אם תחשבו על שחרור הדרוש לכולנו בעקבות כיווץ אחד או כמה כיווצים דרך מראה הכריזנטמה יתכן שלא תצרו את המתיחה האופיינית לאנשים שלא ברור להם מהו שחרור

היתרון של צילום זה הוא שמרכז הפתח עדיין אסוף ולכן הוא מאפשר לחשוב על שחרור בחלק מהשריר הטבעתי

הפתעות בתמונות או דמיון ומציאות


זוהי דוגמה מאחת העבודות של צ'יהולי אמן זכוכית נודע, העמדת היצירות יחד מעוררת מחשבה על  בני אדם, יתכן שאנשים רבים רוצם להיות זקופים כפי שרק עיצוב בזכוכית או בחומר אחר יכול לאפשר

בפועל עמוד השדרה של האדם הבנוי משקעים ובליטות אינו מאפשר זקיפות מסוג זה


התמונה שלפניכם מדגימה את קשרי החוליות הקיימים בין חלקי מדוזה, מפתיע לראות שגם יצור ימי שלכאורה אין בו גורם יציב נעזר בתנועתו מלבד זרמי הים בקשרים חולייתיים האופייניים ליצורים ימיים



יום ראשון, דצמבר 13, 2020

התנועה של שיטת פאולה

 


התנועה המוכרת בשיטת פאולה היא כיווצים והרפיות. אלו מתרחשים דרך שרירים טבעתיים. וכן דרך קשרים עצביים בין שרירים טבעתיים לשרירים בקצוות הגוף כמו בהונות הרגליים והסוגר הקדמי, התנועות החוזרות של כיווצים והרפיות בשרירים הטבעתיים מעוררות תנועה בעמוד השדרה וזו עוברת לתנועות נוספות ולשרירים בגוף כולו.

שיטת פאולה מטפלת בשיבושים ובעיות ספזם וחוסר שליטה במערכת השתן,בבעיות שונות של מערכת העיכול ובמערכת הנשימה. כמו כן בכאבים אורטופדיים ובשחרור הקול.

כיווצי השרירים יוצרים רושם מוטעה שמטרת השיטה לחזק את יכולת הכיווץ, מאחר שכיווץ ושחרור הם תנועה אחת השיטה עוזרת לסובלים ממחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון, טרשת נפוצה והפגת כאבים בפיברומיאלגיה.

ההשפעה על שרירים לא רצוניים כמו מערכת העיכול שהתנועתיות בה עולה, מיקום הרחם לאחר לידות וההשפעה שלו על מערכת השתן ועוד אינה מוסברת על ידי רופאים ובכירי השיטה אך מוכחת בעזרת מעקבים רפואיים.

 יכולת הריכוז הכללית של האדם ביחס לגוף עולה במהלך תרגול וכך משתפרת תשומת הלב לשרירים שאינם מתפקדים באופן מלא או שנחלשו. בו זמנית יכול להתעורר צורך לשחרר את הגוף ולתת לו לנוע באופן חופשי, ללא תכנון וללא הכוונה.

 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...