יום חמישי, ינואר 05, 2017

הבנה פיסיולוגית מקדמת את יכולת ההפרדה בין הסוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן


כ 40% מהנשים לאחר גיל ארבעים סובלות מהפרעה כלשהיא בתפקוד שרירי רצפת האגן, בשיטת פאולה התפתחה יכולת לחדד את התחושות המקדימות בצינור השתן, יכולת זו דרושה לנשים שהסוגר שלהן מתפקד טוב ולמרות זאת הן סובלות מבריחות קלות של שתן. העדר התחושה המקדימה גורם להן להגיע לשרותים במצב שיש בו שליטה חלקית.
-יכולת אחרת המתפתחת בשיטת פאולה ודרושה לנשים רבות היא ההפרדה בין הסוגרים בזמן תרגול הכיווצים. העדר יכולת להפריד היא נטייה בריאה משום שיכולתם של כל השרירים הטבעתיים היא לפעול יחד. במצבי חולשה ברצפת האגן נטייה זו מחלישה את הסוגרים הקדמיים והמניפולציות שיוצרות הפרדה מסייעות לחיזוק רצפת האגן בכלל ותפקוד מערכת השתן בפרט.

יום רביעי, ינואר 04, 2017

איזון בין צדי הגוף ועידוד יציבות בשיטת פאולה


כולנו נעזרים בידיים כדי לשמור על הרגשה יציבה, הילדים שבתמונה מייצגים יכולת לבדוק צורות שונות של העזרות, בין אם על ידי הנחת כף יד אחת על הרצפה, (הילדה מימין), בדיקת תנועות הידיים וזויות החזקתן (הילד במרכז) או צורך בשתי הידיים (הילדה משמאל)
שיטת פאולה מציעה בין שאר יכולותיה לאזן בין צדי הגוף כשאינם מאוזנים. הדבר נחוץ במיוחד אחרי שבץ, ניתוחים או דלקת עצב הפנים.
יש לעתים צורך לאזן את הצדדים במצבים שהתפקוד תקין אך הנטייה לסבול מכאבי גב קשורה בקיצור של אחד מהם.

יום ראשון, ינואר 01, 2017

ריפוי ושמירה על אורח חיים בריא בשיטת פאולה

שיטת פאולה מיועדת לצרכי ריפוי ולשמירה על אורח חיים בריא גם יחד. תחומי ההשפעה של השיטה מוכרים יותר במצבי שיבוש של מערכות העיכול הנשימה והשתן. השימוש בשיטה כמקדמת אורח חיים בריא דרוש למצבי מעבר הקשורים בגיל אצל ילדים ומבוגרים ועלולים לעורר הפרעות תפקודיות. דוגמאות למצבים כאלו הם לידה ומצבי שינוי ברצפת האגן המתרחשים אחריה. צורך בחיזוק השלד או רצפת האגן לאחר ניתוחים. מניעת נזקים מצטברים הנובעים ממיעוט תנועה עם עלייה בגיל או מגבלות בעקבות תאונות. 
תרגול שיטת פאולה למטרות ריפוי ולשמירה על אורח חיים בריא שונה באופן מהותי. למרות שהתרגילים יכולים להיות מסוג דומה. כדי לעודד ריפוי צריך לכוון את המטופל לתרגול קבוע ולכיווצים חלשים ברוב המקרים. זאת מכיוון שלכיווצים חלשים יש פוטנציאל להעלות את רמת התחושתיות שאבדה ולהשפיע על אברים פנימיים.
לעומת זאת שמירה על אורח חיים בריא מכוונת בפעילויות שמכינות לשינויים פיזיולוגיים לתנועה חופשית, השימוש בתרגילים הוא הבסיס לתנועה החופשית.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...