יום שני, יולי 19, 2021

תרגילים המפעילים את הגוף לסרוגין בשרירים זוגיים (עיניים, כפות ידיים וכפות רגליים) וחלוקת התנועה לשני צדדים בגוף

 


1.      כיווץ לסירוגין של העיניים בנפרד אחת נפתחת והאחרת מתכווצת. להפעיל את כל שרירי הפנים בצד המתכווץ כדי להקל על תנועת העין, או להניע את הלשון כלפי העין שרוצים לכווץ.

2.      כיווץ הסוגר הקדמי נעשית מתוך מחשבה שהסוגר דומה לפה והפעלת הידיים לסירוגין לצדדים או כלפי החלק העליון של הגוף מדמה משיכה של הצד המתכווץ. חלוקת הכיווץ לשני צדדים ימין ושמאל אינה כדי למנוע תנועה בצד שלא מתכוונים לכווץ אלא לכווץ צד אחד באופן מיוחד.

3.   תרגול תנועה כיווצית של הסוגר הקדמי לסירוגין יכולה להעזר בהרמת העקבים בצד שאנו מעוניינות לכווץ בסוגר לצורך עידוד הרגשת ההפרדה, עזרה אחרת- הטיית כפות הרגליים לסרוגין באופן שלחיצת הקו הפנימי של כף הרגל תסייע לחוש את הסוגר במיוחד בצד הרגל שחלקה הפנימי נלחץ,

4.      אגרוף יד אחת ומתיחת האצבעות באחרת לסירוגין, להניע ולשנות את מיקום הידיים ביחס לגוף בהתאם לצורך של הגב. ברכיים עומדות ופונות לתקרה היא עמדת המוצא המאפשרת לאגן להצטרף בקלות כלומר ניתן לצרף תנועה באזור האגן המחלקת את האגן לשני צדדים ומזמינה הרמה לסרוגין של צד אחר יחד עם אגרוף היד באותו הצד.

5.      הצמדת בהונות ברגל ימין ופישוקן בשמאל לסירוגין.

6.      הצמדת אצבעות ביד ימין ופישוק ביד שמאל לסירוגין.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...