יום חמישי, פברואר 20, 2020

הגוף והנפש במצבי החלמה ויעילותה של שיטת פאולה

מצבי מוגבלות פיסיים ידועים כמשפיעים לרעה על מצבה של הנפש. פגיעה בגוף (כמעט בכל רמה שהיא) מורידה את רמת התפקוד של הנפש ואת כוחות ההתמודדות הנדרשים עם הגוף ומגבלותיו. המודעות לכך קשורה גם לכל אדם ואישיותו ומתבטאת אפילו ביכולת התפקוד העצמאית לצרכים הבסיסיים של האדם.

שיטת פאולה מתאימה למצבי מוגבלות משום שתרגילים רבים מבוססים על תנועות קטנות ומונוטוניות שאינן דורשות מאמץ. השיטה מבוססת על ההנחה שהפעלת שרירים טבעתיים חזקים שלא נפגעו יכולה להשפיע ולהניע שרירים חלשים או פגועים. בין אם המקום הפגוע הוא שצריך לפעול ובין אם אזורים אחרים בגוף. התרגול מעלה את מצב האנרגיה הכללי של הגוף, מונע ניוון של האיברים הפגועים משום שפעולתם העקיפה מקבלת יותר זרימת דם מאשר במצב נטול תנועה כלל, ומפעיל אזורי קיום בלתי מוכרים לגוף.

יום רביעי, פברואר 19, 2020

הגוף ברמה הפונקציונלית וכעניין בפני עצמו


בני האדם בעולם המודרני ממעטים להתייחס לגופם כל עוד הוא משרת אותם ופועל כתקנו. יוצאים מכלל זה אנשי מקצוע שעוסקים בשכלול התנועה ובריפוי הגוף. הבנת חוקיות תנועתית היא עולם ומלואו בין אם היא מתרחשת בעקבות לימוד שיטות תנועה שונות או בעקבות מגבלות. שיפור היכולת המקצועית לתת מענה לאנשים שמגלים קושי בתנועה הוא ייחודי כאשר עוסקים בהנעת השרירים הטבעתיים, קבוצת שרירים פנימיים שהפעלתה אינה דורשת מאמץ. השרירים הטבעתיים מאפשרים לנו לייצר קשר ותקשורת עם מערכות פנימיות שאנו לא מכירים, לחוש תהליכים נסתרים מהעין ולהרגיש את הגוף כמערכת אחת בעולם הפנימי. תגובות השרשרת הייחודיות לתנועת השרירים הטבעתיים מחזקות ומאזנות את הגוף.
מטרות תרגול השרירים הטבעתיים:
·         ללמוד להפעיל את המחשבה ביחס לקשרים בין שרירים.
·         לשפר את המודעות של המתרגל לעבודה לבד ועם אחרים.
·         להבין עיקרון שיכול להשתלב בשיטות תנועה אחרות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...