יום שני, מרץ 15, 2021

כיפוי העיניים או הנחת ידיים על העיניים-תרגיל סטטי עם השפעות רבות

התרגיל ידיים על העיניים כחלק משיטת פאולה מעודד את המשכיות התנועה באופן גופני בלבד וללא התערבות המחשבה לאחר שאותה תנועה החלה בתרגול מודע ותוך כדי חזרתיות.

רבים כולל מתרגלי שיטת פאולה חושבים בטעות שהוא מיועד להרפיה בין תרגילים, אנשים המתרגלים שיטות לשיפור הראייה נעזרים בו להרפית מתחים בעיניים. 

כדי להניח ידיים על העיניים ולהימנע ממאמץ בזרועות יש צורך להכין כרית שאותה אפשר להניח על החזה כאשר מתרגלים בשכיבה. מי שמתרגל בישיבה ליד שולחן יכול להעזר בהנחת המרפקים על השולחן.

בשיטת פאולה מנסים במקביל לצמצם את ההוראות לגבי צורת הנחת הידיים ולהימנע מיצירת לחץ של הידיים על העיניים. לעתים מציעים לאדם שהניח את כפות הידיים על עיניו להרים את שתי הידיים ולהניחן מחדש, לרוב המיקום משתנה בלי שניתנת הנחיה נוספת.

המושג "כיפוי" מקורו במילה כיפה ומי שמקשיב למשמעות זו יכול להבין שמוטב לא ללחוץ את הידיים אל העיניים. כפות הידיים מכסות את אזור העיניים ואינן צריכות להתחשב בשקע ארובת העין בלבד, מוטב שהידיים תהינה במצב נוח בין אם על ידי הנחת האצבעות על האזור שמעל למצח ושחרור המתח שמצטבר בדרך כלל במרפקים בזכות השענה זו או על ידי הנחת שורשי כפות הידיים על עצמות הלחיים דבר שמשחרר חלק מהמאמץ באופן אחר. 

אחת ההשפעות הרווחות של מצב זה היא ארגון הנשימה המתרחש בעצמו באופן רגוע ואיטי בהשואה לנשימה של אותו אדם לפני שהניח את הידיים על העיניים. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...