יום רביעי, ינואר 09, 2019

שיטת פאולה כריפוי וכתחזוקה לגוף


שיטת פאולה מיועדת לצרכי ריפוי ולשמירה על אורח חיים בריא גם יחד. תחומי ההשפעה של השיטה מוכרים יותר במצבי שיבוש של מערכות העיכול הנשימה והשתן.  במצבי מעבר הקשורים בגיל אצל ילדים ומבוגרים יכולות להתעורר הפרעות תפקודיות. אצל ילדים הדוגמה הנפוצה היא גמילה מטיטולים שבעקבותיה חלק מהילדים מפתחים עצירויות. בין מבוגרים דוגמאות למצבים כאלו הם לידה ומצבי שינוי ברצפת האגן המתרחשים אחריה. צורך בחיזוק השלד או רצפת האגן לאחר ניתוחים. מניעת נזקים מצטברים הנובעים ממיעוט תנועה עם עלייה בגיל.

השימוש בשיטה כמקדמת אורח חיים בריא נפוץ בין אנשים שנהנים מהתנועה החופשית שהשיטה מזמנת, בין אם מעצם הצורך בתנועה על מזרון ובין אם מתוך הפנמת היכולת ל"טפל בעצמם" כאשר נהיגה ממושכת, ישיבה לא נוחה או מתחים אחרים המתעוררים בגוף דורשים הרפיה.

יום שני, ינואר 07, 2019

ריכוז גופני ומחשבתי, רגיעה והתמקדות בגוף


שיטת פאולה משפיעה לטובה על ריכוז גופני, רגיעה וריכוז מחשבתי. כיצד ניתן להסביר זאת? 
המונוטוניות הדרושה בתרגול מפנה את המחשבה מעיסוק הקיים בשיטות אחרות לגבי התנועות שצריכות להיות ברצף מסוים.
ההפעלה של שרירים שאינם מוכרים כמיועדים להפעלה במסגרת התרגול מעוררים בגוף תחושות חדשות.
ככל שנכנס האדם המתרגל להתנסויות נוספות נפתח לפניו עולם של מגע עם עצמו. 
בשלבים שבהם הגוף נע מעצמו  נדרשים שקט וקשב לגוף.

יום ראשון, ינואר 06, 2019

הפעלת הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים (עיניים, כפות ידיים וכפות רגליים) תורמת לארגון מרכז הגוף


     תרגילים להדגמת החלוקה המוזכרת למעלה:

  1. כיווץ לסירוגין של העיניים בנפרד אחת נפתחת והאחרת מתכווצת. מוטב לאפשר לשרירים לנוע לפי נטייתם ולא למנוע משרירי הפנים בצד המתכווץ לעזור לעין כדי להקל על תנועתה.  בתנועות הפנים הלשון יעילה ביותר ביצירת מניפולציות פסיולוגיות.


2.       כיווץ הסוגר הקדמי מתוך מחשבה שהסוגר דומה לפה ולכן ניתן לכווץ אותו לסרוגין. חלוקת הכיווץ לשני צדדים ימין ושמאל אינה כדי למנוע תנועה בצד שלא מתכוונים לכווץ אלא לכווץ צד אחד באופן מיוחד. יש מניפולציות שונות המעודדות תנועה בסוגר הקדמי באופן מחולק, לדוגמה: הפעלת הידיים בתנועות דומות למשיכה של הצד המתכווץ, הטיית כף רגל ימין אל מרכז הגוף בזמן שכף רגל שמאל נשארת במקומה והחלפה בינהן.

בשיטות אחרות כגון יוגה ושיאצו מכוון המעבר בין הפעלת צד אחד לאחר בעזרת הנשימה, הריכוז המחשבתי מסייע לתנועה והתנועה מחזקת את הריכוז המחשבתי. בשיטת פאולה לא נהוג להבדיל בין המחשבה והגוף משום שהשאיפה היא לשחרר את המחשבה ולתת לגוף לנוע מעצמו למרות שהבסיס לתנועה יכול להיות תרגול מוגדר.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...