יום ראשון, אוגוסט 22, 2021

טיפולים בשיטת פאולה לאיזון שליטה מוגזמת וחוסר שליטה

 

טיפולים בשיטת פאולה מכוונים לפתרון בעיות של אי שליטה ושליטת יתר במערכות העיכול השתן והנשימה. הברכה שאנשים דתיים אומרים לאחר שהם שוטפים ידיים ביוצאם מחדר השרותים היא בנוסח ספרד 

"ברוך אתה אדני אלוהינו מלך העולם אשר יצר את האדם בחכמה וברא בו נקבים נקבים חלולים חלולים" מבטאת חלק חשוב מקבוצת הבעיות שבהם מטפלת השיטה. הטיפולים נעשים בכל המצבים בלבוש מלא ומיועדים בין השאר לפיתרון כאבי גב, בעיות נשיות, העדר סימטריה בגוף או בפנים, דלקת בעצב הפנים, תופעה הקרויה פציאליס וכאבים אחרים.

היחס לטיפול בפתחים שברצפת האגן מורכב יותר מסיבות רגשיות, אין כל הבדל בטיפול מבחינה פיזיולוגית. החינוך של רובנו גורם לבושה ביחס לסוגרים ולקושי לדבר על בעיות באזורים אלו. חששות מטיפול שכרוך בחשיפה רגשית זו גורמים לאנשים רבים להימנע מלפנות לטיפול. אנשים פונים לרוב עקב יאוש, מועקה רבה מהמצב, והפרעה של התופעה על חיי היום יום. מחקרים בעולם ובארץ הראו שנשים פונות בממוצע כארבע שנים לאחר שהתחילו לסבול מהתופעה.

יתרונו המרכזי של המטופל/ת הוא יכולתו לחוש תחושות עדינות. המטפל מצדו מכיר את התופעה ברמה המקצועית כלומר לאחר שהתנסה בהתמודדות עימה אצל מטופלים אחרים ויש להניח שהצליח עם רובם, הוא נושא בכליו נוסף למיומנות בצורות תרגול שונות שלל עצות וכלים. ההתאמה המדויקת מבוססת על מידת הפתיחות של המטופלים, יכולתם לשתף ולהבין שתפקידי המטפל/ת כוללים שמירה על חיסיון המידע שקיבלו והתייחסות  לפרטיות המטופל כחלק בלתי נפרד מעבודתם, ברצינות דומה לזו שהם מקשיבים, מנסים למצוא את הדרך להבין את ייחודיות התופעה אצל האדם שפנה ולעזור לו באיתור צורת התנועה הדרושה לו.

האמון מפתח יכולת להבין את הצדדים הרגשיים של התופעה ולהתייחס לצדדים שאינם פיסיולוגיים בלבד.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...