יום חמישי, נובמבר 29, 2018

דימויים מוטעים על תנועה חופשית ודיוק המושג לגבי שיטת פאולה



התרגול והתנועה החופשית שיכולה להתעורר מתוך תרגול שיטת פאולה נעשה כשכל הגוף מונח על הרצפה. לרוב אין הנחיות בשלב שבו המתרגל מתחיל לנוע מתוך התעוררות ספונטנית של גופו. תנועה זו נובעת מצורך שמתעורר או לא מתעורר בגוף האדם שמקשיב להוראות התרגול. כלומר גם מצב שאין בו תנועה של שרירים נראים לעין או שינוי מנח או שינוי מצג ומיקום אברי הגוף יכול להיות תנועה חופשית, הוא מבטא את הצורך של הגוף כפי שהגוף מבטא בתגובה להוראות. הצילומים ממחישים אפשרויות מגוונות לתגובות. 

כל זה נועד להסביר את ההבדל בין אסוסיאציות המתעוררות לרוב ביחס למילים תנועה חופשית לבין תנועה חופשית בשיטת פאולה. התנועה החופשית יכולה להיות שונה בין משתתף למשתתף ובין מנחה למנחה כאשר היא המאורגנת כמפגש לא קבוע של אנשים. המושג מובן באסוסיאציות של רבים כתנועה בעמידה, בתגובה למוסיקה או להצעות המנחה, זהו מצב לא צפוי ואנשים שאינם מרגישים בטוחים בתנועה לא נענים בקלות להרשם לסדנאות או טיפולים שהמילה תנועה חופשית מוזכרת בהם.

יום שני, נובמבר 26, 2018

כוכבי ים והדמיון בין תנועתם לתנועת כפות הידיים והרגליים של האדם



 כוכבי ים יכולים להדגים אתמערכת היחסים בין מרכז כף היד לבין האצבעות ובין מרכז כף הרגל לבין הבהונות.
הקשר בין מרכז הכוכב לקצוות מקדם את תנועתם על פי עיקרון לכפות הידיים והרגליים, בתנועתם של רקדנים שגמישות כפות הרגליים שלהם מאפשרת לראות התקדמות על אצבעות כפות הרגליים בלבד ניתן להבין שהחוזק מגיע ממרכז כף הרגל. אמנם ביכולתם של כוכבי ים לשנות כיווני תנועה וגמישות באופן שכפות הידיים והרגליים אינן יכולות אך ככל שעולה הגמישות של מרכז כפות הרגליים שלנו, בני האדם והיכולת להפעיל מתוכם את האצבעות ביתר חוזק ושכלול כך משתפרת יכולת ההליכה ומצב הגב שלנו.
בשיטת פאולה התנועה מתוך מרכז כפות הרגליים והידיים היא חופשית ולא מתוכננת, האפשרות לחפש את התנועה הרצויה מתוך ריכוז משנה לטובה את רמת הגמישות. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...