יום חמישי, נובמבר 21, 2019

אכילה, שתייה, ופעולות בסיסיות אחרות-הבנת החוקיות


 אכילה, שתייה ודיבור נעשים בעזרת הפה. צפייה, מעקב ושמירת מרחק בנהיגה וביחסים נעשים בעזרת העיניים, התרוקנות, יחסי מין ולידה מפעילים את שרירי רצפת האגן.
כולן פעולות שמערבות חושים ושרירים. לרוב אם חושבים עליהן מרכזים את תשומת הלב בהן בפני עצמן. (מלבד רגעים שמתעורר בהם פחד מתפקוד לא תקין)
הצורך בתפקוד החושים והשרירים שהוזכרו עד כה בסיסי ומובן לנו מאליו ואפילו דמיון או ניסיון לתפקד בעיניים עצומות מלחיץ. רובנו מבינים את העדר היכולת להפעיל שרירים אלו כתלות באחר, כהעדר עצמאות בסיסית. אמנם היחס הזה קשור בחינוך ובחברות המודרניות בחינוך רב דורות ולכן קשה לנתקו.
כאשר נבנית מודעות לשרירים אלו כחלק ממערכת הקרויה השרירים הטבעתיים משתכללת דרך השימוש בהם.
 הפעלת אותם השרירים:פה, לשון, עיניים, עפעפיים, סוגרים ועוד מיועדת בין השאר להבנת הקשרים בין השרירים ולשימוש בהבנה זו איש לפי צרכיו. תרגילים המעודדים "פתיחות"- של העיניים, הפה, הנחיריים והסוגרים משנים את ההרגשה הכללית של הגוף במצבים שמתעורר כאב, כשרוצים להגיע לרגיעה, לתשומת לב, ועוד
בנוסף הפעלה של הפתחים ע"י כיווצים והרפיות משפיעה על צורת היציבה, מפתחת יכולת להרפיה, פותרת בעיות גב ומביאה לשיפור ולשכלול התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכות העיכול, השתן והנשימה.


יום רביעי, נובמבר 20, 2019

הפרדה בין הסוגרים לצורך חיזוקם בשיטת פאולה


פאולה גרבורג הבינה שנטיית השרירים הטבעתיים לפעול יחד, מאפשרת להפעיל שרירים לא תקינים. תנועה של שרירי הגוף ללא עירוב הוראות מחשבתיות שונה מתנועה שנעשית על בסיס הוראה מחשבתית.
מניסיוני ממטפלת בשיטת פאולה כל הנאמר עד כאן חשוב ביותר אלא שלעתים פעולת השרירים יחד מחלישה שרירים קרובים זה לזה כמו הסוגרים ברצפת האגן. מבנה רצפת האגן מאפשר להעזר בשריר הטבעתי החזק כדי להפעיל את השריר החלש, מאחר שמדובר בשרירים שפועלים לצרכים הכרחיים קשה לעתים לשים לב שההרגל השתלט על התפקוד של הסוגרים ושהשריר החלש הולך ונחלש.
אלו המצבים שהתרגול הנדרש הוא לימוד הפרדות. מניפולציות גופניות המעודדות הפרדות משחררות מהצורך להפריד שרירים בכוח הריכוז המחשבתי.
דוגמאות לתרגיל שמקל על הפרדה בין הסוגרים היא הפעלה של הידיים והרגליים. כאשר מפנים את כפות הידיים אל המזרון ומצמידים את האצבעות אלו לאלו קל יותר לחוש את הסוגר הקדמי. לעומת זאת הפניית גב היד בשתי הידיים אל המזרון,הרחקת אצבעות ולחיצת הזרועות למזרון מסייעים לחוש את הסוגר האחורי.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...