יום חמישי, יוני 28, 2018

טיפים לתחזוקת הגב ולמניעת כאבי גב ברוח שיטת פאולה




o       התחל את הבוקר בכמה תנועות או תרגילים קצרים כגון: הנעת כל אחת מהידיים בנפרד בתנועות חתירה, הרמת שתי הידיים יחד מעל לראש כשהמרפקים משוחררים והורדתן, הנעת שתי הידיים יחד כשהמרפקים משוחררים לפנים ולאחור בקצב חופשי ובטווח נוח. ניתן לבצע בעמידה או בישיבה על קצה כיסא
o       הימנע מישיבה ממושכת, אם עבודתך דורשת זאת נסה לקום כל שעה לכמה דקות
o       כאשר אין אפשרות במסגרת עבודה לקום ממצבי ישיבה ממושכים צור לעצמך הפסקות של דקה כל שעה או שעתעעם במצבי ישיבה כדי לזכור להעביר את מצב כפות הרגליים מלחיצת הבהונות  ללחיצת העקבים לסרוגין
o       אפשרות נוספת לשחרור הרגליים והגב במצבי ישיבה ממושכים היא העברת משקל כפות הרגליים סביב עצמן, ממצב שבו הקוים החיצוניים של כפות הרגליים נלחצות אל הרצפה, הלחיצה עוברת אל האצבעות תוך כדי הרמת העקבים והתנועה מסתימת בלחיצת הקוים הפנימיים של כפות הרגליים אל הרצפה תוך כדי הרמה חלקית של החלקים החצוניים של כפות הרגליים.
o       כיווץ קל של שרירי בטן מצמיד את הגב אל משענת הכיסא ומאריך אותו, ניתן לעשות זאת הן בישיבה והן בעמידה תוך הישענות קלה אל קיר.
o       במצבי כאב מומלץ לשכב על משטח נוקשה כמו שטיח או מזרון דק על הרצפה, לאחוז את הברכיים כשהן קרובות לבטן על ידי הידיים ולהניע את הגוף לצדדים, לפנים ולאחור ובמעגלים. מי שחש מאמץ בידיים יכול להעזר ברצועות נמתחות שנמכרות בחנויות ספורט.
o       כיווצים של הסוגרים לסרוגין במצבי שכיבה משחררים את הגב. כיווץ הסוגר האחורי משפיע על הגב העליון וכיווץ הסוגר הקדמי משפיע על הגב התחתון.

יום שלישי, יוני 26, 2018

תרגילים סטטיים בשיטת פאולה



שיטת פאולה כוללת קבוצה של תרגילים המכונה בין יודעי השיטה "תרגילים סטטיים" הכוונה לתרגילים שעיקר השפעתם על הגוף במניפולציה החדשה שהגוף נחשף אליה תוך כדי שכיבה נוחה. הימצאותו של הגוף בהנחה שונה מהרגיל על פני משך זמן וללא צורך לחזור על תנועות יש לה השפעה מיוחדת. היא יכולה להסב תשומת לב למתח ולשחררו מתוך תשומת הלב להצטברות מתחים, להאריך קיצורים ולהרגיל שרירים לפעול אחרת. 
דוגמאות לתרגילים כאלו הן: הנחת כפות הידיים על העיניים, הסתכלות של שתי העיניים לצד שמאל, (מוטב לכוון את המבט למשך זמן רב ככל שנוח ולתת לגוף להגיב, אפשר ללהחזיר את העיניים למצב מנוחה ולחזור לתרגיל ככל שמתאים). תרגילים נוספים: שכיבה על הצד  הדומיננטי והחזקת הקרסול הלא דומיננטי בעזרת היד הלא דומיננטית, פתיחה של הפה ללא מאמץ, קצת יותר מהרגיל ועוד. כל אחד מהתרגילים המוזכרים כאן יכול להעשות באופן שהמתרגל מוסיף לו תנועה אחרת, מוטב שצורות פתיחות הפה יעשו לא מתוך תכנון, אלא מתוך חיפוש מצב נוח. המתרגל יכול לשחרר את המנח הסטטי ולחזור לארגנו מחדש.
בכל מקרה אין כוונת ההגדרה "תרגיל סטטי" לעצור תנועה. הכוונה העיקרית היא לסייע למתרגל לארגן שינוי בגופו מתוך הימצאות הגוף במצב בלתי רגיל. המצבים הבלתי רגילים שהוזכרו למעלה כמו הנחת הידיים על העיניים מזמנים לגוף צורך בתנועה שמומלץ לתת לו חופש ככל שאפשר,מעודדים נשימה לא מכוונת, מרגיעים, ועוד.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...