יום שני, מאי 14, 2007

השתלמויות למורים בשיטת פאולה בבלוג של סמדר

http://smadar-paulamethod.blogspot.com/

השתלמויות מורים על פי שיטת פאולה-רצפת האגן כתפיסה הוליסטית

השתלמויות מורים על פי שיטת פאולה
סמדר נבו
מורה מוסמכת וחברה באגודת המוסמכים

בספרה של פאולה גרבורג "סוד השרירים הטבעתיים" בהוצאת פלג מוזכרים בדרכים שונות הקשרים בין מצבם של השקעים שבגב ובעיות השלד למיקומם של האברים הפנימיים, לדוגמה כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מצניחת רחם והתפקוד המתמשך של נשים לאחר לידה עם שתי הבעיות גם יחד גורר החלשות במערכות נוספות. לטענתה של פאולה אם אין תופסים את התופעות הגופניות כמכלול ומטפלים בהן יחד קשה לאזן גם את הבעיה הנכרת כמרכזית. טענה דומה העלה גם ד"ר יובל לביא אורוגניקולוג בהדסה שבהרצאתו על רצפת האגן טען שהנרתיק בגוף האישה מתפקד כחלל או "חור" המזמין אליו שקיעה של אברים אחרים כמו מערכת העיכול או הגב. החלשות רצפת האגן על פי תפיסה זו אינה רק עניין של לידות טראומתיות, גיל או תורשה היא גם נתון פסיולוגי מובנה בגוף האישה הדורש התייחסות מתמדת.
עד לאחרונה הטיפול בבעיות רצפת האגן לא רק שהיה בגדר "קשר של שתיקה" עניין שגם עם הרופא לא היה קל לנשים לדון בו אלא גם נשאר כטיפול מקומי במסגרת פעילות פסיוטרפיסטית במקום בלבד. החידוש שמכניסה שיטת פאולה בבואה לשקם את רצפת האגן או לטפל בה כחיזוק כללי, כהכנה ללידה ועוד הוא בתפיסה ההוליסטית של הגוף ברמה הגופנית. כלומר קורס שנושאו "חיזוק רצפת האגן והגב על פי שיטת פאולה" אינו שילוב מקרי של שני נושאים פופולריים אלא דרך לטיפול יסודי וארוך טווח באיכות החיים של נשים רבות. מאחר שהתרגילים כוללים מצבים ושינויים בתנועה הכללית של הגפיים והפרקים יכולה תכנית הקורס גם לכלול התייחסות להגמשת הפרקים, הבנת השילוב בין תנועת אצבעות הידיים ומיקום הכתפיים ובין אלו למיקומו של האגן, או הבנת הקשר והיכולת לשינוי בין היציבה, השליטה בסוגרים, תנועת כפות הרגליים ועוד. כל אלו נותנים לאישה הכרות חדשה עם גופה גם אם אינה סובלת מבעיות עכשויות בתחום.
הפעילות במסגרת השתלמות מורים למרות שהיא מיועדת בעיקר למורות יכולה לפתח לא רק מודעות ושיפור אלא להפוך את השיטה לדרך חיים משום שהיא קשורה למערכות שונות. הקורס אינו מיועד דווקא לנשים שסובלות מבעיות תפקוד של הסוגרים אלא גם לנשים המעוניינות להחשף לשיטה, לקבל כלים להתנסויות עצמאיות ומתמשכות בחייהן ולחנך את בנותיהן לחשיבה אחרת על גופן.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...