יום שלישי, נובמבר 28, 2017

חשיבות עמדות הפתיחה באימון שרירי רצפת האגן



עמידת שש היא אחת מעמדות המוצא המומלצות לתרגול ולאימון רצפת האגן. האפשרות לשחרר את האגן בתנועה מקלה על ההפרדה בין אימון הסוגרים הקדמיים לבין אימון האחורי. הנטייה של רבים להפעיל את כל הסוגרים יחד בשעת הצורך מחלישה את שרירי רצפת האגן. בין אם הופעת הבעיות וקשיי השליטה הן בסוגר האחורי ובין אם בקדמי תרגול ההפרדה חשוב לרוב האנשים. ניתן להעזר בהפרדה לטיפול בבעיות גב, נשימה ועיכול נוסף לנושאים הקשורים במערכות הגניקולוגיות ומערכת השתן.
המצולמת שלובשת גופיה כתומה מדגימה החזקה בריאה יותר של הראש בהשואה למצולמת שלובשת חולצה צהובה.

חשוב להבין שאין צורך להישאר במצב המצולם והכונה היא להדגים מצב התחלתי לתנועה. ככל שהמתאמן/ת ימשיך וינסה להניע את האגן לאחור ולפנים, לשנות את מצג הראש, להפעיל עיניים ופה כן תרבנה ההבנות מה מתאים ועוזר יותר לו או לה.

יום שני, נובמבר 27, 2017

הפעלת שרירי רצפת האגן מרחוק


עמדת פתיחה מומלצת-שכיבה על הגב, (ניתן לשכב על הצד אם יש קושי לשכב על הגב)

מהלך התרגיל: הידיים מונחות לצידי הגוף וכפות הידיים מופנות למזרון, תנועת אצבעות הידיים מהצמדתן להרחקתן זו מזו בכל יד בנפרד היא עיקר הפעילות. חשוב להשאיר את כף היד במצב שטוח ולא לכוון לתנועה דמויית אגרוף. כדאי לא לנעול את המרפקים ולהעביר את מיקום הידיים ביחס לגוף מעמדת הפתיחה לצידי הגוף לכיוון גובה הכתפיים ועד צידי הראש אם

מי שמתעניין בחוקיות של תגובות נוספות יכול להניע את כפות הידיים מהפנייתן אל המזרון בזמן ההצמדה להפניית גב היד בשתי הידיים אל המזרון בזמן ההרחקה של האצבעות אלו מאלו.

התנועה יכולה לעורר מקומות נוספים בגוף, חשוב לתת לתגובות השרשרת הללו להתרחש אך לא לעצור או לשכוח את התנועה העיקרית. האברים שנוטים לתגובות נוספות הם הסוגרים, אצבעות כפות הרגליים ושרירי הפנים. מי שמתקשה להתמיד בתרגיל טוב יעשה אם יניח את כפות הידיים על העיניים ויחזור להמשיך בתרגיל.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...