יום רביעי, יוני 11, 2014

כיצד תעזרו לילדכם הסובלים מ"טיקים"

אין זה "מקצועי" כמורה לשיטת פאולה להציע פיתרון שעובר דרך הנייר או הרשת, יחד עם זאת כדאי לנסות דברים פשוטים לפני ששוקלים טיפול בשיטת פאולה לטיפול ב"טיקים".
נסו לחקות שלא בפניהם את התנועה שהם עושים, אם מדובר במצמוצי עיניים, אגרוף של אחת הידיים או קפיצה של אחת העיניים הרי שאלו תנועות שקל לחקות, נסו לאחר שחזרתם על התנועות להמשיכן בצורות אחרות בגוף, כלומר לחזור על האגרוף או להזיז את שתי הידיים בתנועות אגרוף, לכווץ את העיניים באופן רצוני בהמשך למצמוץ הבלתי רצוני או לכווץ את העין שלא נוטה ל"קפוץ"

זו החויה המתקנת של ילדכם, שליטה חלקית באותם איברים שהם חשים שאיבדו בהם תחושה דרך כיווצים הן של האברים הנעים ללא שליטה והן של אברים אחרים.

לשיטת פאולה יש יתרונות נוספים שיכולים לעזור לסובלים מטיקים: הרגעה כללית, פיתוח ערנות לשרירים שרוב האנשים לא ערניים לתנועתם, העברת התנועה משריר טבעתי אחד לאחר. כל אלו הם רקע והכנה לטיפול בטיקים

יום שלישי, יוני 10, 2014

חידוש יכולת תנועה של חולי פרקינסון בשיטת פאולה

חולי פרקינסון מטופלים בדרך כלל בתרופות המאיטות את התקדמות המחלה. הניסיון המצטבר בשטח מוכיח כי טיפולים שונים בתנועה יכולים להעלות באופן חלקי את איכות חייהם, למנוע את הגבלת טווחי התנועה ולהקל על התקשויות השרירים. מקצת מלימוד אמצעי תנועה חדשים עוזרים למי שסובל מפרקינסון לעקוף את ההפרעות ולפתח אמצעי תנועה יצירתיים. הדבר נכון הן לגבי תנועות גדולות והן לגבי תנועות קטנות.
למרות זאת הצטברות הקשיים בתנועה מביאה למיעוט תנועה ולאבדן הדרגתי בביצוע תנועות שלאדם רגיל אינן מודעות כלל. מקצת מהטיפולים נועדו לשמור על טווח פעולות היום יום ואחרים שומרים על טווחי התנועה של הגפיים, הגב והשלד. בשיטת פאולה ניתן כאמור לפתח אמצעים לעקוף את המגבלות ולארגן את הגוף לשימוש באסטרטגיות חדשות.
הטיפול בפרקינסון בעזרת שיטת פאולה יכול להתייחס לכמה רמות של השפעה: שמירה על טווחי תנועה והגדלתם, פיתוח אסטרטגיות ליזום תנועה,(קושי ליזום תנועה הוא אחת ההפרעות של חולי פרקינסון) שימוש בעיקרון הקבוע של שיטת פאולה שבו השרירים התקינים יפעילו שרירים שמתקשים לנוע, מניעת הדרדרות בתחום הסוגרים. ועוד.

יום שני, יוני 09, 2014

שרירי הפנים בשיטת פאולה

תנועתם של שרירי הפנים בשיטת פאולה הינה חלק בלתי נפרד מתנועת השרירים

הטבעתיים האחרים. למתחילים מומלץ להניע את שרירי הפנים בפגישתם הראשונה עם

השיטה בלי לתת למחשבה להוביל את התנועה. בין אם תתפתח תנועה משולבת של כמה

אברים יחד ובין אם ינוע כל איבר לעצמו זוהי דרך מומלצת לתרגול בשלבים המוקדמים של

לימוד השיטה. כאשר נוצרות תחושות חופשיות וקלות בפנים כך עולה הסיכוי לתנועות

מגוונות ולהבנות אישיות של התרגילים בגוף כולו.

הניסיון מראה כי הפה, כולל השפתיים והלשון הוא האיבר הקל ביותר להנעה חופשית.

ביכולתו להקל על תנועתם של אברי הפנים האחרים בתנועה חופשית.

תנועת העיניים, הגבות והמצח משחררת פעמים רבות כאבי ראש ועומס מעודף ריכוז.


תנועות האף מקלות במצבים של בעיות נשימה ועוד 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...