יום שבת, אפריל 20, 2019

הסברים לתנועתיות פנימית וחיצונית של הגוף בעקבות תרגול שיטת פאולה


שיטת פאולה מבוססת על תנועת השרירים הטבעתיים הרצוניים, המגיבים בתנועת שרשרת זה לזה, לכן הגוף כולו מגיב לתרגול של שריר בודד. על פי תיאורית השיטה הפעלת שריר טבעתי אחד בתנועה מונוטונית  מניעה שרירים טבעתיים רצוניים אחרים ושרירים חלקים, משורטטים וטבעתיים לא רצוניים. כך משתפר המצב של שרירים טבעתיים חלשים, שרירים כמו הרחם, השלפוחית או החלחולת שצנחו יכולים לחזור למקומם ואיכות הפעולה של כל אחד מאברים אלו משפיעה לטובה על התנועתיות הפנימית והחיצונית של צינור העיכול או צינור השתן. עקב כך התרוקנות מערכות אלו נעשית יעילה יותר. נוסף לכך משתנה לטובה יעילות התנועה של שרירים טבעתיים לא רצוניים כגון אלו המצויים בפתח השוער ובעומק הרקטום שבצינור העיכול.

יום שני, אפריל 15, 2019

תפקוד השרירים הטבעתיים ביום יום


     כולנו מפעילים את השרירים הטבעתיים לצרכים תפקודיים כמו אכילה, דיבור, צפייה, התרוקנות, יחסי מין ולידה. כאשר נבנית מודעות לשרירים אלו משתכללת דרך השימוש בהם בפעולות התפקודיות ובתרגול. הפעלת אותם השרירים:פה, לשון, עיניים, עפעפיים, סוגרים ועוד מיועדת להבנת הקשרים בין השרירים ולשימוש בהבנה זו איש לפי צרכיו. תרגילים המעודדים "פתיחות"- של העיניים, הפה, הנחיריים והסוגרים משנים את ההרגשה הכללית של הגוף. הפעלה של הפתחים ע"י כיווצים והרפיות משפיעה על צורת היציבה, מפתחת יכולת להרפיה, פותרת בעיות גב ומביאה לשיפור ולשכלול התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכות העיכול, השתן והנשימה.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...