יום רביעי, אוגוסט 26, 2020

עמדות מוצא משפיעות על האפשרות להפריד בין הסוגרים לצורך כיווץ רצפת האגן


ברוב המצבים שבהם מתרגלים את שיטת פאולה מדגישים את הפעלת השרירים מרחוק. זאת משום שלשרירים הטבעתיים יש נטיה לעבוד יחד.
בתהליכים שבהם יש צורך לחזק את הסוגר הקדמי תרגול ההפרדה בין הסוגרים מסייע לחיזוק הסוגר שנחלש עד שמגיעים לחיזוקו.
עמדת המוצא המודגמת בצילום זה מסייעת לנשים לכווץ ולשחרר את הסוגר הקדמי ללא התערבות האחורי, אפשר להוסיף זוית של הנחת השוקיים כדי להקשות על תנועה של הסוגר האחורי.

יום שלישי, אוגוסט 25, 2020

שיפור בחיי המין בעקבות תרגול שיטת פאולה


במסגרת מחקר מבוקר על דליפת שתן ניתנו לנשים שאלונים בתחילת המחקר ובסופו, בין שאר תופעות הלואי הראו התשובות לשאלונים שיפור ניכר אצל כל הנשים באיכות חיי המין. זאת למרות שהתכנית הטיפולית לא כללה התייחסות נפרדת לנושא. 
ההסברים שלי לעניין זה קשורים גם לתחום הפיזיולוגי וגם לתחום הרגשי. מובן ששינויים בחוזק ובגמישות שרירי רצפת האגן שתורגלו בהקשר של בריחת שתן במאמץ השפיעו גם על יכולתם של שרירי האזור להתכווצויות מכוונות וספונטניות. וככל שעלו יכולות ההתכוצות כך חלו גם שינויים באיכות חיי המין. (עד כאן ההסבר הפיסיולוגי ככל שניתן להפרידו). 
הסבר נוסף הוא בתחום הפחות מובהק שבין הפיסי לרגשי, מידת הרגישות המשתנה אצל נשים וגברים להפעלה מודעת של הפתחים ולשילוב אפשרויות תנועה חדשות שנלמדו בתרגול שיטת פאולה יכולה להשפיע לטובה על הפתיחות בנושא.  התרגול הכולל מעלה את היכולת לחוש את הפתחים ולהפעילם באופן רצוני. לדבר זה יש השפעה פסיולוגית ופסיכולוגית כאחת, מתוך השינויים במודעות לסוגרים שבמצב המיני נתפסים כפתחים יכולות נשים רבות לשנות את התנהגותן המינית  בין אם הדבר מתבטא באופן הכיווץ, בגיוון יכולות התנועה או במודעותן לעצמן בזמן הארוע. לכל אחת מאפשרויות אלו ולכולן יחד יש השפעה מיטיבה.

יום ראשון, אוגוסט 23, 2020

תרגיל קטן ואפשרויות לו רבות


אגרוף לסרוגין של כפות הידיים מעורר תנועות רוטציה בין צידי הגב. התרגיל מתאים לשלוש עמדות מוצא: שכיבה על הגב, ישיבה על כיסא עם מסעדים ועמידה. בכולן כדאי לשים לב לא לאגרף בכוח כדי לא להגיע לכיווץ מוגזם של שרירי הזרועות.
בשכיבה התמיכה שיש לגב מזמנת יותר תנועות רוטציה, ההמלצה היא להניח את הידיים כשגב היד מופנה לרצפה, להניע את האצבעות לצורך פתיחה וסגירה בקצב איטי ביחס לנטייה הרגילה, לאפשר לידיים לשנות את המיקום שלהן ביחס לגוף על בסיס ההרגשה כדי לזמן פתיחת כתפיים ושינוי חלקי הגב המגיבים לתרגיל.
בישיבה הנחת המרפקים על מסעדים מאפשרת לכפות ידיים ולכתפיים להיות חופשיות ללא מאמץ, כיוון התנועה של האצבעות יכול להשתנות לפי הצורך ולפי נטיית כפות הידיים דבר שמעודד שחרור כתפיים,
בעמידה קל יחסית לתת לידיים ולגוף לנוע לכל כיוון אפשרי ולעודד תנועה של הגוף כולו, מצב שמתאים לאנשים שלא סובלים מבעיות שיווי משקל.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...