יום חמישי, ספטמבר 15, 2016

תרגילים לשחרור הגב מתוך שיטת פאולה

  1. לשכב על הגב , המרפקים נשענים על הרצפה, להניע את כפות הידיים בתנועות מעגליות. האצבעות מתרחקות זו מזו כשהידיים באזור הכתפיים ונצמדות כשהידים קרובות לבטן. 


 2. ברך אחת נוטה לצד ימין ונופלת באיטיות או מתוך הסתכלות לרצפה והאחרת מצטרפת לכיוון ימין רק לאחר שהראשונה הגיע לאמצע הדרך, לאפשר לגב להצטרף לתנועה. אח"כ להחליף את כיווני הברכיים, לתת לראש לסייע למתיחת הגב על ידי הטייתו פעם לכיוון הנפילה של הברכיים ופעם לכיוון הנגדי
3. ידיים מחזיקות את הברכיים, עיניים מתכווצות והגוף נעזב.

4.סיבוב כל ברך לחוד סביב עצמה עם התעקבות על התחושה הכיווצית כשהברך פונה לפנים הגוף

יום רביעי, ספטמבר 14, 2016

שפה אל האף-תרגיל משיטת פאולה המיועד לאזן את מצב העורף ולמנוע נזקים לאברים פנימיים


מי שיאלץ לסחוב על גבו או בחלקו הקדמי שקים אלו מוטב שישתמש בתרגיל מוכר משיטת פאולה הקרוי-שפה אל האף.
התרגיל מציע לגלגל את השפה העליונה של הפה כלפי האף ולתמוך בה בעזרת השפה התחתונה. אפשר להחזיק עיפרון בין השפה לאף כדי לחוש את הגלגול.


יום שני, ספטמבר 12, 2016

יעילות שיטת פאולה ותחומי הטיפול בעזרתה


שיטת פאולה יעילה לקבוצה גדולה של תופעות גופניות בין אם הן במצב תקין והטיפול מיועד לתחזוקה ובין אם יש צורך לרפאן:

הגב והשלד, המפרקים ותנועת הגוף במצבי הליכה,

אזור האגן כולל חיזוק רצפת האגן, טיפול בבעיות שנגרמות עקב החלשות אברים פנימים וטיפול בסוגרים, רצף הטיפול בסוגרים הוא בין שני קטבים, סגירות יתר ושחרור עד חוסר שליטה.

הבנת הקשרים בין הסוגרים והגוף כולו,

מחלות כרוניות הגורמות לספזם (כיווץ יתר מתמשך המונע תנועה תקינה) כגון: פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד

הפגת כאבים על רקע הבדלים בין צדדים, העדר תנועה, חשש מכאב בתנועה

לידות: תחזוקת הגוף בהריון, הכנה ללידות, שיקום לאחר לידה.

יום ראשון, ספטמבר 11, 2016

חיזוק רצפת האגן דרך שרירי הסוגרים ותנועתם בשיטת פאולה


המרכיבים התנועתיים בחיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה הם: שינוי אופן התנועה של האגן, לימוד התנועתיות הייחודית לסוגרים, הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים, יצירת תנועה משותפת בין תנועת הגוף והאגן.

החלשות רצפת האגן היא תוצאה של אורח חיים, גיל, לידות ומבנה הגוף. הטיפול מתייחס לסיבות ולמצב גם יחד.  על ידי הגמשתם של הסוגרים מתחזקים שרירי הסוגרים והשרירים של רצפת האגן בתרגול שאינו כוחני. הגמשת האזור מסייעת לעתים לחידוד התחושות שמטשטשות בתהליך ההחלשות ונחוצות לחיזוק השרירים באזור. חיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מטפל בין השאר בתחושות מעומעמות של שרירי הסוגרים. שליטה חלקית במצבים שבהם נשים מתבקשות לכווץ או להרפות, מעידה לעתים על חולשה ולעתים על העדר דיוק בתחושות. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק רצפת האגן ומתהליך השינוי. הוא מיועד למי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. תרגול כזה דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...