יום שבת, ספטמבר 11, 2021

תנועות הכיווצים וההרפיות בשיטת פאולה

 התנועה ההחשובה ביותר הנלמדת בשיטת פאולה היא כיווץ והרפיה, תנועה זו משפיעה לטובה על הגוף כאשר חוזרים עליה שוב ושוב. רוב האנשים הלומדים את שיטת פאולה בפעם הראשונה מתקשים להיכנס לחזרתיות המתבקשת. אך לומדים כיצד להתמיד או לגוון את דרכי הכיווץ באופן המתאים להם אישית, דבר המקל על החזרתיות. כאשר החזרתיות מעוררת תנועות שרשרת יש עניין להמשיך לכווץ ולהרפות, בין השאר משום שתגובות השרשרת שמתרחשות בגוף מפתיעות ומשחררות אברים שונים. חלקם טבעתיים וחלקם שרירים משורטטים. אצל אחדים מתבטא הדבר במעברים משכיבה על הגב לישיבה וחזרה לשכיבה, ואצל אחרים בכיווצים והרפיות המתרחשים בשרירים נוספים.

יום ראשון, ספטמבר 05, 2021

טיפול בכאב בכלל ובכאבים בשעת לידה בפרט

 הטיפול בכאב בשיטת פאולה נוגע למספר תחומים: כאבי גב ושלד, כאבים בזמן לידה או בזמן יחסי מין, כאבים הקשורים באי תקינות של מערכת העיכול. המשותף לכאבים שונים אלו מנקודת הראות של השיטה הוא כיווץ יתר שהאדם הסובל אינו מודע לו או פגיעה שהתרחשה ביכולת הכיווץ וההרפיה התקינים. 

ההקלה על כאבים בזמן לידה בעזרת שיטת פאולה אפשרי בחלקו על ידי אגרוף לסרוגין של הידיים, התרגיל מאפשר לשחרר את הגב, לזרז את הצירים ולעודד תנועה לא מתוכננת פנימית וחיצונית של הגוף. תרגיל נוסף הוא נשימות בקצב לא קבוע הנשיפה מלווה בהשמעת ש ממושכת או ש מקוטעת. הפגת הכאבים היא תוצאה של שילוב בין התרגילים בין אלו שמעודדים הרפיה לבין אלו שמעלים את קצב ההתכווצויות של הרחם והנרתיק. כמו כן ניתן לשלב את ההרפיות מהכאב בנשימות המערבות כיווצים של הנרתיק. באופן זה הרפיית הכאב בזמן הלידה משולבת בהתקדמות הלידה ובשחרור האגן.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...