יום ראשון, ינואר 13, 2019

חוקיות התנועה של שיטת פאולה והופעתה בהריון ובלידה


תנועה ברוח שיטת פאולה מאפשרת לכל אדם לחוות הפעלה של השרירים הטבעתיים שלא למטרות פונקציונליות בלבד ולהכיר את האופן שבו עוזרים השרירים הטבעתיים אלו לאלו לתפקד טוב יותר בהקשרים פונקציונליים (שחרור צרכים, הפגת מתחים וכאבים, קשיים בתנועה ועוד). ככל שהאדם המתרגל מנוסה יותר כך משתכללת יכולת הפעולה העצמית של הגוף, הן לפי צורכי הגוף והן במהלך תרגול. בזמן הריון ובלידה הגוף מגיב באופן משוחרר יחסית למצבים רגילים. התגובות המשוחררות מאפשרות לגוף לארגן את עצמו לפי צרכיו ולא בהכרח לפי החשיבה. 


 במהלך ההריון קבוצות התרגילים החשובות ביותר קשורות בהעמקת הנשימה, בתנועה המאריכה את שקעי עמוד השדרה כדי למנוע קיצורים שנובעים משינוי משקל הגוף, משינויים ביציבה ולצורך מניעת כאבים המתעוררים בעקבותיהם. קבוצה אחרת של תרגילים מכוונת לחיזוק רצפת האגן ולמניעת היווצרות בעיות במערכת העיכול. זאת משום שיכולות הכיווץ וההרפיה של רצפת האגן מקלות על היולדת במהלך הלידה ומסייעות לה לשלוט בתנועותיה ולהיות פעילה גם במצבי כאב וקשיי תנועה הנובעים מהתנאים האוביקטיביים של מצבה.
יש נשים שתנועה לפי עקרונות שיטת פאולה משרתת אותן בלידה ללא התערבות נוספת ואחרות מצליחות לחוות לידה קלה יחסית בזכות תרגול המכוון ללידה עצמה בלבד.


תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...