יום שבת, אוקטובר 12, 2013

איור לתרגיל בשיטת פאולה



האיור מראה תרגיל תנועה חופשית מתוך שקעי כפות הידיים. ההוראה לביצוע התרגיל מתחילה במגע בנקודה מרכזית בכפות הידיים, זו הנראית מולבנת במרכז כפות הידיים כלפי האצבע. לאחר המגע מתבקש המתרגל להניע את הידיים באופן שיאפשר לו לחוש את המקום שנגע בו. בכפות הידיים התנועה המתבקשת היא פעמים רבות מתוך יחסים בין כפות הידיים. ניתן לשוב ולגעת בשקעים כדי לחדש את ההרגשה כמה שדרוש. המתרגלת שבתמונה מעדיפה לחוש את השקעים על ידי הרחקת האצבעות ככל שניתן יותר, המתח המתעורר מחדש את התחושה ומעודד פתיחה של מקומות נוספים בגוף.

במה מטפלת שיטת פאולה


יום שישי, אוקטובר 11, 2013

שיטת פאולה ותנועה משחררת בזמן לידה

השינויים העוברים על הגוף הנשי בהריון והתנועתיות הפנימית המתרחשת במהלך לידה מזמנים בלידה שימוש בתרגיל כנקודת פתיחה לתנועה ספונטנית, כוללת ומשחררת ולא רק דרך לייצב את הנשימה, למנוע דחיפות מזיקות או  לעודד את הרחבת תעלת הלידה.
נשים היולדות לאחר שתרגלו את שיטת פאולה כהכנה ללידה יכולות לעזור לעצמן בהקלת הכאבים, לעודד את התכווצויות הסוגרים ואת היפתחות תעלת הלידה בעזרת כמה תרגילים בסיסיים
תרגילים מומלצים בעקבות עדויות של יולדות לאחר הלידה:

  • אגרוף ידיים לסרוגין, תמונה המדגימה את התרגיל בישיבה נמצאת בבלוג זה
  • השמעת הצליל ש בזמן נשיפת האויר 

יום חמישי, אוקטובר 10, 2013

העמקת הנשימה בשיטת פאולה

העמקת הנשימה נחוצה לאנשים רבים שהיגיעו למיעוט תנועה. למי שמתקשה בהנעת הנחיריים או הגבות מומלץ לנסות עיסוי של המצח בתנועות קלות מן המרכז של המצח אל צדיו. צפוי שהתנועה תעודד את הרמת הגבות ועקב כך את הרחבת הנחיריים, שני אלו יחד יפעילו את הספינקטר האחורי הקשור גם לעידוד השאיפה במערכת הנשימה וגם למערכת העיכול.

יום רביעי, אוקטובר 09, 2013

שיטת פאולה במצבי כאב

טיפול בכאב בעקבות ניתוח ערמונית כולל הרפיות באמצעות העמקת הנשימה וכיווצים קלים של הספינקטר האחורי והקדמי לסרוגין

רשימת תרגילים מתאימים:
תרגילי נשימה:
  • ידיים מונחות לצדי הגוף קרוב לצלעות, מעברים מלחיצת הידיים אל הבטן להרחקתן מהגוף.
  • הרמת גבות והרחבת נחיריים

    העברת התנועה בין הסוגר הקדמי לאחורי

  • לשון ארוכה וצרה ולשון נופלת רחבה
  • לעבור בין כיווץ הסוגר הקדמי לכיווץ הסוגר האחורי
  • פתיחות של הפה: לתת ללשון להיות מונחת בין תחילת השיניים התחתונות לחניכים לדחוף את הלשון ולתת ללסת ליפול
  • סיבובי לשון בפה פתוח

עובדות שלא ידעתם על שיטת פאולה

  • הקשרים בין השרירים הטבעתיים שעליהם מבוססת שיטת פאולה מעוררים באדם המתרגל תחושות ומודעות גופנית מסוג חדש.
  • קשרים אלו יכולים לסייע הן לחיזוק ושיקום גופניים והן ללמידה של האדם אודות גופו.

·        מחקרים וניסיון מצטבר של מורות לשיטת פאולה מראים שלשיטה יש פוטנציאל להעלות את איכות חיי המין של נשים.

·        שילובם של תרגילי שיטת פאולה בתהליכי הכנת כלות יכול לתמוך במוכנותן הגופנית והרגשית לקראת היחסים שבינו לבינה ולחזק את בטחונן בהבנת גופן בהקשר הזוגי.

יום שלישי, אוקטובר 08, 2013

תמונה הממחישה את עיקרון הטיפול בשיטת פאולה


התמונה מיצגת את הרעיון הפשוט לפיו השרירים הטבעתיים הם במבנה דמוי עיגול. בחרתי את התמונה משום שתנועת המים מדגימה כיצד בתנועת שריר טבעתי במצב רגיל יכולה להיות תנועתיות חזקה יותר בכיוונים שונים. בתמונה נעים המים מכיוון אחד, הימני יותר מאשר בשמאלי.
תרגול שיטת פאולה משתמש לעתים בהכוונה כזו, במיוחד כאשר מדובר באברים סמויים שהתחושות בהם רגישות יותר כמו הסוגר הקדמי והסוגר האחורי. ההכוונה דרושה לכמה מצבים: אנשים שהסוגר האחורי אצלם אינו פועל במלואו או פגוע, נשים שסובלות מוגיניסמוס או וסטיבולוס, אנשים שנפגעו בשרירי הפנים עקב דלקת בעצב הפנים (פציאליס) או עקב שטף דם במוח.

עקרונות הריפוי של שיטת פאולה

שיטת פאולה או בשמה האחר התעמלות השרירים הטבעתיים יכולה לפתור קשיי תפקוד שונים הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. שיטת פאולה מטפלת בכאבי גב ושלד, בחוסר יציבות של שלפוחית השתן (בריחות, פעילות יתר ודלקות חוזרות בשלפוחית) ובקשיי תפקוד של מערכת העיכול והנשימה. השינויים הנגרמים בעזרת שיטת פאולה מקורם בשתי מערכות-הקשר בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם כלומר, הנטייה של גוף בריא לפעול בו זמנית בכמה שרירים טבעתיים, (ועל כן נקראת השיטה שיטת השרירים הטבעתיים) וההשפעה שיש להפעלת השרירים הטבעתיים, הרצוניים על שרירים חלקים, לא רצוניים.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...