מקובל לחשוב שדליפת שתן אצל ילדים היא עניין רגשי, ילדים שהבעיה הסתיימה עבורם לאחר תרגול שיטת פאולה הם ההוכחה הטובה ביותר שקשה לדעת מראש מה מקור הבעיה. ההמלצה של להורים היא לחשוב איזה סוג טיפול הוא חויה מיטיבה בלי לדעת מה תהיה התוצאה. לעתים ניתן לדעת במהלך הסתכלות על צורת התנועה והתפקוד של ילדים אם יש סימנים לחולשת רצפת האגן, במצב כזה הבעיה היא כנראה פיזיולוגית.
חולשת שרירים ברצפת האגן יכולה לעתים להתבטא בצורת היציבה של הגוף, במיקום הכתפיים ודרך החזקתן, אופן הנשימה וכיווני ההחזקה של כפות הרגליים. נתונים כאלו יכולים לסייע למורה לשיטת פאולה באבחון הרקע לחולשה ולכוונו לשלב בין חיזוק השלד לטיפול בחולשת רצפת האגן. התרגול במצבים כגון אלו משלב את חיזוק הסוגרים עם שינוי דרך החזקת השלד וחיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות משחקים.
חיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה נעשה הן על ידי תרגילים פשוטים ומובנים שהילד יכול לבצעם על בסיס הוראות מילוליות וללא מגע והן ע"י עידוד תנועה חופשית. הטיפול דורש השלמה על ידי פעילות בבית כעשר דקות בכל יום.
חולשת שרירים ברצפת האגן יכולה לעתים להתבטא בצורת היציבה של הגוף, במיקום הכתפיים ודרך החזקתן, אופן הנשימה וכיווני ההחזקה של כפות הרגליים. נתונים כאלו יכולים לסייע למורה לשיטת פאולה באבחון הרקע לחולשה ולכוונו לשלב בין חיזוק השלד לטיפול בחולשת רצפת האגן. התרגול במצבים כגון אלו משלב את חיזוק הסוגרים עם שינוי דרך החזקת השלד וחיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות משחקים.
חיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה נעשה הן על ידי תרגילים פשוטים ומובנים שהילד יכול לבצעם על בסיס הוראות מילוליות וללא מגע והן ע"י עידוד תנועה חופשית. הטיפול דורש השלמה על ידי פעילות בבית כעשר דקות בכל יום.
מעורבות ההורה
היא חשובה ואפילו הכרחית. שכן יכולת הגוף לשינוי נבנית בעזרת רצף תרגול ולו גם לפרקי
זמן קצרים ביותר (חמש עד עשר דקות). יש מצבים שבהם התרגול המשותף, המגע או פיתוח
המשחקים המשותפים של ההורה והילד בונים פן חדש בקשר הורה ילד והוא שמקדם את התהליך
בנוסף לשינויים הגופניים.