יום חמישי, פברואר 21, 2019

הצעה לתכנית טיפולית בתנועה לצרכי קשישים





החלשות התפקוד במערכות שונות בגיל השלישי יכולה להימנע על ידי תרגול שיטת פאולה. 
שיטת פאולה מעוררת את יכולת הריפוי העצמי של הגוף בכל גיל לפי צרכי האדם ומצבו. הכיווצים וההרפיות וכן פעולות הפתיחה והסגירה של הפתחים למיניהם: עיניים, נחיריים, פה וסוגרים ברצפת האגן הם בעצם תנועה המוכרת בטבע אצל פרחים ובעלי חיים ואצל האדם נעשית רק לצרכים תפקודיים. כאשר לומדים להפעיל את הגוף דרך השרירים הטבעתיים מאזנים את יכולת השליטה בשרירים הטבעתיים ובשרירים המשורטטים. התרגול מביא לשינוי הן בתפקוד השרירים הטבעתיים והן בתפקוד המערכת האוטונומית והשליטה בשלד. המתרגלים יכולים ללמוד לתרגל באופן עצמאי בביתם או בעזרת בן משפחה שהתנסה גם הוא בשיטה משום שהתרגילים מונוטוניים, קלים לזכירה ומאפשרים פעילות של תנועות קטנות שאינן מאיימות על הרגשת היציבות של המתרגל במרחב אלא מחזקות את הרגשת השליטה העצמית. תחומי הטיפול וההשפעה של שיטת פאולה נחוצים לרוב בני האדם אך משפיעים באופן שונה על פי צורכי הגיל. 
היתרון של שיטת פאולה בעבודה עם אנשים בגיל השלישי הוא שהפעילות אינה כרוכה במאמץ. למרות זאת בעקבות הפעילות מתעוררת בגוף הרגשת חיוניות ורגיעה, עלייה ברמת הריכוז ושינוי במודעות הגופנית.  שיפור באיכות החיים הכללית מתרחש דרך התעוררות הקשרים בין מקומות שונים בגוף דבר שהוא מטיבעם של השרירים הטבעתיים. דבר זה משפיע על שינוי החשיבה בכל גיל ולכן מעלה את מידת האמון של המתרגל בגופו וביכולותיו הכלליות.

יום ראשון, פברואר 17, 2019

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...