יום שני, ספטמבר 23, 2019

וגיניזמוס-כיווץ לא רצוני, מונע יחסי מין וניתן לטיפול



02/09/2002    עידן מיליצר    ו   
 


"בשם וגיניזמוס מכנים את הכיווץ הבלתי רצוני של שרירי השליש החיצוני של הוגינה.
וגיניזמוס יוגדר ככיווץ חוזר ונשנה של שרירים אלו בזמן ניסיון לקיום יחסי מין מלאים.

הסיבות לוגיניזמוס רבות ומגוונות. חלק ניכר מהנשים הוגיניזמיות מפתחות את התופעה כתגובה לכאב בזמן יחסי מין. חלקן כתגובה למרכיבים פסיכולוגיים כאלו ואחרים. מפחד מכאב, פחד ממחוייבות כתוצאה מיחסי מין ועד תגובה וגיניזמית לטראומה שחוו בעבר, אונס, הפלה, בדיקה גניקולוגית מכאיבה, דלקת או פציעה באברי המין.

ללא קשר לסיבת התופעה האפיון דומה בכל הנשים ובא לידי ביטוי באי שליטה בכיווץ הנרתיק בניסיון ליחסי מין מלאים. מצב שכזה עלול להביא את האישה הסובלת מוגיניזמוס להימנע מיחסי מין בפרט ומיחסים אינטימיים בכלל.

הטיפול מאוד אפקטיבי, עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים. בהתאם למקור הבעיה התפקודית יותאם טיפול רפואי או פסיכולוגי או שילוב של השניים.
הטיפול קצר מועד וכולל טכניקות של הרפיה תוך לימוד האישה לשלוט ולהרפות את שרירי הנרתיק. הטיפול נעשה בהתאם לכוחה הנפשי והקצב האישי של כל אישה ואישה. "


ניסוי שנעשה על ידי ד"ר צוקרמן, גניקולוג בבית החולים בילינסון הוכיח יעילות מלאה של טיפול בתופעה בעזרת תרגול שיטת פאולה,  ד"ר צוקרמן נעזר במורות בשיטת פאולה כדי לשלב שימוש בלדן עם תרגול מתאים.



תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...