יום חמישי, יוני 27, 2019

שימוש בשיטת פאולה לצורכי אמנויות הבמה


הפעלת השרירים הטבעתיים ( סביב העיניים, הפה, צינור השתן ,פי הטבעת ועוד) הנמצאים בקצה המערכות הפנימיות דרושה לכל אדם לפי צרכיו. 
אנשי אמנויות הבמה משתמשים בגוף ככלי, הנעת השרירים הטבעתיים תעורר את המודעות העצמית ואת יכולת השליטה העצמית שלהם. השיטה יכולה לתת עוגן פנימי ולאפשר ביטוי מקיף בגוף למי שגופו משמש לו ככלי של יצירה, בתנועה, בקול, במשחק ובנגינה.
תרגילי שיטת פאולה יכולים להעשות לטבע שני, דרכם מתחברות המערכות הפנימיות של הגוף לשרירים הטבעתיים והרצוניים. תרגול רצוני יכול להשפיע על מערכות בלתי רצוניות כגון: הנשימה, העיכול, השתן מערכת העצבים, המין והשלד. למערכות אלו השפעה ניכרת על יכולות הגוף. המימוש של הביטוי הגופני ביצירה עולה ככל שיכולות גופניות נעשות מודעות יותר. כולנו משתמשים בשרירים הטבעתיים לצורך פעולות הכרחיות, אנשי אמנויות הבמה יוכלו להבין את התנועה הכפולה המתרחשת בשרירים אלו. העיניים משמשות לא רק לראייה אלא גם להתבוננות, לנוכחות בעולם ולהתנתקות ממנו. סגירת העפעפיים מנתקת אותנו מהעולם ומעלה את תשומת הלב לגוף, תנועת הראש, הצואר ועמוד השדרה משתכללות אם הן נעשות דרך תנועות העיניים.

יום רביעי, יוני 26, 2019

חיזוק שרירי הסוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן


שליטה חלקית של נשים בשרירי רצפת האגן במצבים שבהם נשים מתבקשות לכווץ או להרפות, מעידה לעתים על חולשה ולעתים על העדר דיוק בתחושות. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק רצפת האגן ומתהליך השינוי. הוא מיועד למי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. תרגול כזה דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.
חיזוק רצפת האגן דרך שרירי הסוגרים ותנועתם בשיטת פאולה נעשה דרך שינוי אופן התנועה של האגן, לימוד התנועתיות הייחודית לסוגרים, הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים, יצירת תנועה משותפת בין תנועת הגוף והאגן.



תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...