יום חמישי, נובמבר 18, 2021

רצפת האגן וחיזוקה בשיטת פאולה

 יחסי הגומלין בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם משפיעים לטובה על תפקודים פנימיים שהשתבשו וקשורים לחוזק רצפת האגן. המערכת הגניקולוגית המשפיעה על מערכת דרכי השתן במצבים שבהם צניחת רחם גורמת לשיבושים בתפקוד דרכי השתן, מערכת העיכול והנשימה שמעיקות פעמים רבות על מיקום רצפת האגן וחוזק שריריה. תנועת הסוגר האחורי מחזקת את מיקום עמוד השדרה ועוד. היתרון של חיזוק האגן באמצעות שיטת פאולה הוא הטיפול בכמה מערכות בו זמנית. מאחר שמערכת אחת מחלישה את האחרת החיזוק המשולב מונע החלשויות חוזרות ובונה מערכת הרגלים חדשה בגוף ובהתנהגותו.

מקצת מהתרגילים קלים ללמידה והתנסות

כיווצים קלים של העיניים הוא תרגיל שניתן לעשות כשהעפעפיים עצומים כל הזמן או לפתוח ולסגור לפי רצון המתרגלת. בשני המצבים התנועות מעודדות לעתים תגובות ספונטניות של הסוגר הקדמי ולכן נחשבים חלק מתהליך החיזוק של רצפת האגן. כדאי לא לעצור את כיווצי העיניים גם אם ההצטרפות של הסוגר הקדמי מעניינת יותר.

חשוב לחזור על התנועות פעמים רבות ככל האפשר וכאשר מתעייפים לשים ידיים על העיניים ולחזור לתרגיל. זה אחד המרכיבים החשובים בעידוד תגובות נוספות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...