יום חמישי, אפריל 01, 2021

שילוב בו זמני של תרגילים להפעלת הסוגר הקדמי תוך שימוש בעקרונות שיטת פלדנקרייז

·       

התנועות המוצעות בתרגיל זה הן תרגילים משיטת פאולה, העקרונות בשיטת פאולה לא כוללים צרוף בו זמני של תנועות, זאת כדי לעודד התעוררות ספונטנית ולא מחשבתית של תנועות בשרירים טבעתיים שונים בעקבות התנועה שהחלה באופן רצוני בשריר שנבחר לתרגל.

צרוף התנועות משיטת פאולה והפעלתן מראש יחד כפי שמוצע כאן מאפיין את שיטת פלדנקרייז במובן הפילוסופי. במובן הפיזיולוגי ההוראה האחרונה היא אופיינית לשיטת פלדנקרייז.

להלן התרגיל: כיווץ של הסוגר הקדמי ללא מאמץ מתוך חזרתיות ובמצג רגליים שהמתרגל/ת בוחר/ת. (ברכיים עומדות או רגליים פרושות או ברכיים מוחזקות אל הבטן בעזרת הידיים.) מי שלא מרוצה מהכיווץ יכול/הבעזרת דמיון או תנועת השפה העליונה של הפה אל האף או הרמת העקב ולחיצת הבהונות אל הרצפה לחזק את הרגשת הכיווץ.

כאשר מניעים את כפות הרגליים כך שהצד החיצוני של כל אחת מכפות הרגליים נפרד מהמזרון תוך כדי תשומת לב כיצד לא לנתק את כפות הרגליים מהרצפה. ההרמה מעוררת את הצד הפנימי של הכפות ועוזרת להבחין בין תנועות הסוגר הקדמי לתנועות הסוגר האחורי.

 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...