יום שלישי, יולי 04, 2017

מהן הסיבות ליעילות שיטת פאולה?!!

מקצת מהשרירים הטבעתיים מוכרים לרובנו לצרכים תפקודיים בלבד. תרגילי שיטת פאולה מעודדים את היכולת להפעיל שרירים אלו לצורך תרגול ולא רק לצרכים תפקודיים. כאשר המתרגל מפעיל את השרירים הטבעתיים מתוך תשומת לב ליכולותיו ולעזרת שרירים אחרים עולה רמת התפקוד של שרירים אלו והם יכולים להשתפר כאשר הם נדרשים לצרכים תפקודיים. 
סיבה אחרת קשורה בהרגלים ובמיעוט תשומת לב לשרירים הטבעתיים. תרגילים  כגון: כיווץ הנחיריים או הרחקת והצמדת בהונות הרגליים אינם קלים לביצוע בתחילה. הניסיון מראה שהחזרתיות, תגובות הלואי ו ניסיונות להעזר בשרירים טבעתיים אחרים גורמים לתרגילים אלו להיות קלים ביותר. הקלות שנרכשת בשליטה בשריר שמצבו טוב גם אם חסרה בו מיומנות מסייעת לשרירים אחרים שנחלשו. תגובות השרשרת ממשיכות להיות הרקע ליעילות שכן, כאשר השריר שנחלש מקבל עזרה משריר חזק הוא חוזר לתפקוד תקין, אלא שהחיזוק שקיבל התחיל בלימוד ההפעלה של שרירים הקשורים אליו בהשפעתם, שרירים שאנו ממעטים להשתמש בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...