יום חמישי, מרץ 07, 2013

מושגים בשיטת פאולה


להלן רשימת המושגים הנבחרים בשיטת פאולה
·                                ספינקטר קדמי: ברצפת האגן בגוף האישה קיימים שלושה פתחים, התרגול בשיטת פאולה בשונה משיטות אחרות אינו מפריד בין שני הפתחים הקדמיים והמושג הנזכר מתייחס לשני הפתחים הקדמיים כאילו היו פתח אחד. למרות שבגוף הגבר מצויים שני סוגרים בלבד נהוג בשיטת פאולה להשתמש במונח ספינקטר קדמי לצורך ההתייחסות הן לסוגר הקדמי של הגוף הגברי והן לשני הסוגרים של הגוף הנשי.
·                                ספינקטר אחורי: סוגר אחורי
·                                תגובות ספונטניות של הגוף: מצבים שבהם פעולה מכוונת או מודעת מעוררת בגוף תנועה נוספת שמקורה אינו הכוונה מחשבתית. התגובות הספונטניות יכולות להיות מורגשות באופנים רבים ואישיים: כיווצים חוזרים ונשנים בשריר הטבעתי שבו החלה הפעלה מודעת יימשכו לאחר שנסתיימה ההוראה המחשבתית כאשר מניח את הידיים על העיניים. התכווצויות ושחרורן מתקיימות בשריר טבעתי שלא אליו כוון התרגול בין אם בזמן התרגול ובין אם בזמן הנחת הידיים על העיניים לאחר התרגול. תחושות חום וקור. תנועות כלליות בלתי מתוכננות כגון קפיצות של חלקי הגוף או דפיקות הגפיים כלפי המזרון. מקצת מהתגובות הספונטניות מתבטאות בתנועה כללית של הגוף ובהצטרפויות של חלקי הגוף שאינם מוגדרים כשרירים טבעתיים.
·                                עבודה מרחוק: הפעלה של הגוף דרך שרירים טבעתיים חזקים כדי לעורר פעולה ספונטנית של שרירים טבעתיים חלשים או שילוב בין פעילות של שרירים חלשים וחזקים.
·                                נקודת מוצא: צורת ישיבה, שכיבה או עמידה המוצעים לתלמיד כדי לעודד שינויים הן בהחזקת הגוף והן בדרך המקלה על ביצוע התרגיל.
·                                תרגיל: הוראה חוזרת ונשנית להפעלה מודעת של הגוף שנועדה לעורר תגובות גופניות או נפשיות השונות זו מזו.
·                                מניפולציות: הכוונת התלמיד לתנוחה שתקל על ביצוע תרגיל מסוים או שתעורר תגובות גופניות נוספות הדרושות לגופו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...