יום ראשון, ינואר 01, 2017

ריפוי ושמירה על אורח חיים בריא בשיטת פאולה

שיטת פאולה מיועדת לצרכי ריפוי ולשמירה על אורח חיים בריא גם יחד. תחומי ההשפעה של השיטה מוכרים יותר במצבי שיבוש של מערכות העיכול הנשימה והשתן. השימוש בשיטה כמקדמת אורח חיים בריא דרוש למצבי מעבר הקשורים בגיל אצל ילדים ומבוגרים ועלולים לעורר הפרעות תפקודיות. דוגמאות למצבים כאלו הם לידה ומצבי שינוי ברצפת האגן המתרחשים אחריה. צורך בחיזוק השלד או רצפת האגן לאחר ניתוחים. מניעת נזקים מצטברים הנובעים ממיעוט תנועה עם עלייה בגיל או מגבלות בעקבות תאונות. 
תרגול שיטת פאולה למטרות ריפוי ולשמירה על אורח חיים בריא שונה באופן מהותי. למרות שהתרגילים יכולים להיות מסוג דומה. כדי לעודד ריפוי צריך לכוון את המטופל לתרגול קבוע ולכיווצים חלשים ברוב המקרים. זאת מכיוון שלכיווצים חלשים יש פוטנציאל להעלות את רמת התחושתיות שאבדה ולהשפיע על אברים פנימיים.
לעומת זאת שמירה על אורח חיים בריא מכוונת בפעילויות שמכינות לשינויים פיזיולוגיים לתנועה חופשית, השימוש בתרגילים הוא הבסיס לתנועה החופשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...