יום שלישי, פברואר 24, 2009

חולשת שרירי רצפת האגן ואפשרויות הטיפול בה

נשים רבות סובלות מהפרעות תפקודיות הקשורות בחולשת שרירי רצפת האגן, בעקבות לידות ותופעות גיל המעבר. מחקרים מראים שבין 20-25% מכלל הנשים עד גיל חמישים סובלות מהתופעה ומעל גיל חמישים עד 40% ויותר מקרב הנשים סובלות מהחלשות שרירי רצפת האגן.
רוב הנשים אינן מטפלות בבעיה מסיבות לא מובנות וממשיכות לחיות עמה עד להחמרתה. הסקרים מראים טווח של ארבעים ושניים עד מאתיים וארבעים חודשים בין אבחון הבעיה לטיפול בה. החלשות חלקית של תפקוד רצפת האגן בדר"כ מבשרת על החלשות רחבה ומגבילה יותר עם השנים במקרה שהבעיה לא מטופלת. מה גם שבגיל המעבר חלה החרפה שלעתים מחייבת טיפולים ניתוחיים, אלו אינם מחליפים את שיקום רצפת האגן אלא צורכים השלמה כמו שיטת פאולה.
אחת הדרכים שאני מאמינה בה ומטפלת באמצעותה היא שיטת פאולה. זוהי דרך פשוטה ולא פולשנית להתמודדות עם הבעיה. שיטת פאולה משקמת את רצפת האגן הרפויה אך היא משפיעה גם על מערכות נוספות בגוף ולכן לטיפול באמצעותה ערך מוסף.

מהי שיטת פאולה?
הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בכל חלקי הגוף ומתייחס גם לחלקי הגוף האחרים שאינם שרירי רצפת האגן. שיקום רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בטכניקות ייחודיות תוך חיזוק הקואורדינציה בין השרירים שבתחתית רצפת האגן ושרירים טבעתיים אחרים בגוף. הפעלת השרירים הטבעתיים שבגופנו כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן כחלק מתהליך הריפוי והשינוי נחוצים משום שכל השרירים הטבעתיים עובדים בו זמנית. מאחר שכל השרירים הטבעתיים פועלים יחד או מפעילים זה את זה, פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. אפקט המטוטלת שנוצר בדרך זו מעורר שרירים נוספים והגוף כולו מושפע מפעולת השריר המכוונת. תרגול מתאים של שרירים תקינים יכול לשפר ולחזק את פעולתם של שרירים חלשים.

באלו תופעות מטפלת שיטת פאולה?
חולשת רצפת האגן ושיבושים במערכת השתן שיבושים במערכת העיכול בעיות וכאבים אורטופדיים כאבי צוואר, בעיות וכאבי גב שונים, כאבי ברכיים, כתפיים וזרועות.
נשים במצבים שונים.
במצבים של : מתח נפשי, קושי בהרדמות, הפרעות תפקוד שונות, עצבנות, חוסר ריכוז, שחיקת שיניים וכאבי לסת. שיקום לאחר אירוע מוחי. אזון דיספרופורציה בין צדי הגוף והקטנת הנזקים הנגרמים מחוסר תנועה או משימוש מוגזם באחד מצדי הגוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...