יום ראשון, מרץ 18, 2012

מטרות תרגילי העיניים והשפעותיהן הכוללות בשיטת פאולה

תרגילי עיניים ופנים דרושים לכמה צרכים: במצבי חולשה של שרירי הפנים, לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים וכחלק מתנועות ההרפיה והכיווצים המכוונים של הגוף כולו. וכן לצורך עידוד תנועה בשרירי הצוואר, העורף והגב. המצב השכיח של העיניים הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה לפנים. ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות לרוב בכוננות. המצבים החריגים הם שינה, צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ולשחרור מתוך מודעות. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה קדימה ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. מיקומו של המבט משפיע אם כן על כאבי גב ועל קשיי תפקוד גופניים אחרים. בנוסף, בכל מצבי הערות למינהם הרפיית העיניים מתוך כוונה מודעת אינה שכיחה ולעניין זה יש הבטים פיסיים ורגשיים גם יחד. ראיית הסביבה מאפשרת שליטה על הנעשה סביב והאדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבתו.
תרגילי העיניים המוצעים בזאת יכולים להדגים כיצד הפעלת העיניים או הרפייתן מזמנים לגוף מצבים לא שגרתיים ומעודדים צורות פעילות מגוונות. דוגמה לתרגיל כזה היא הנחת הידיים על העיניים בשכיבה על הגב. כפות הידיים מונחות על העיניים והאצבעות על המצח תוך הקשבה למצב העיניים ולכלל הגוף. פעמים רבות הגוף מארגן את עצמו ומשנה את תנוחתו תוך כדי השכיבה הזאת. רוב התרגילים המתוארים בהמשך תוכננו למצבי שכיבה אך ניתן לנסותם בישיבה לצורך מנוחה קלה, בעבודה מול מחשב כדרך להפוגה ולבדיקת התגובות האחרות של הגוף. לדוגמה-כיווץ מתמשך וקל של העפעפיים כלפי מרכז העין מעודד שינוי בדרך הנשימה והפעלה עקיפה ונינוחה של שרירי פנים אחרים שבדרך כלל מוחזקים במתח. העיניים יכולות להישאר עצומות כל משך התרגיל כשהכיווץ וההרפיה נעשים לסירוגין. מומלץ לא לעצור כל הצטרפות של הגוף או של הפנים אל העיניים. כיווצים קלים של העיניים הם חלק מקבוצה גדולה של תרגילים. דוגמה לתרגיל אחר היא פתיחה גדולה של העיניים וכיווץ חזק פנימה לסירוגין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...