יום שישי, יולי 05, 2013

בקרוב ביוטיוב שיעור פאולה מוקלט

לצורך הדגמה של שילוב תרגיל פה עם תנועת אחד הספינקטרים נתחיל בתרגיל שבו נכווץ את השפה התחתונה של הפה. בתרגיל כזה אין צורך לשים לב לתנועת השפה העליונה של הפה, היא תצטרף מעצמה, לא ניתן לנטרל אותה ואין צורך בכך.
נסו לאסוף את השפה התחתונה של הפה אל מרכזה, ניתן לצבוט את מרכז השפה או מתחת לה בעזרת שתי אצבעות, לאחר שהמקום הורגש עיזבו את האצבעות ונסו להניע את השפה אל המרכז של עצמה באופן שיזכיר את ההרגשה שהתעוררה בעזרת האצבעות.
מי שמרגיש תנועה כלשהיא באזור הספינקטר האחורי מוזמן לנסות לעזור לתנועה באזור. באופן ישיר. במצב כזה הספינקטר האחורי יוכל להמשיך לנוע בלי התערבות הספינקטר הקדמי.

שימו ידיים על העיניים. שימו לב אם נוח לכם, אפשר לשנות את צורת ההנחה של הרגליים וכל אחד יחליט מתי להוריד את הידיים מהעיניים. לכן נחכה קצת ללא הוראות כדי שכל אחד ישאר בהפוגה במשך הזמן שנחוץ לו.

התרגיל הבא יסייע לחוש תנועה של הספינקטר הקדמי ללא האחורי. זאת על ידי   כיווץ הספינקטר הקדמי ותנועת הלשון.
התחילו מהארכה של הלשון כלפי השפתיים. הלשון נעשית צרה וארוכה, היא אינה יוצאת מגבולות השפתיים אך יכולה לצאת מגבולות השיניים. היא יכולה לדחוף מעט את השפתיים כלפי חוץ. חזרו על הפעולה כמה פעמים. אם הספינקטר הקדמי מתעורר לאחר כמה פעמים של הארכה ועזיבה ניתן להוסיף כיווץ יזום בספינקטר הקדמי. דרך אחרת לתרגל את כיווצי הספינקטר הקדמי בנפרד היא להתחיל מכיווץ הקדמי ולצרף את הארכת הלשון מיד לאחר התחלת הכיווץ. מניפולציה אחרת להדגשת ההרגשה בכיווצי הספינקטר הקדמי היא לחיצה של האגודלים אל האצבעות בכל יד בנפרד בזמן הכיווץ. כווצו את הספינקטר הקדמי ולחצו את האגודלים אל האצבעות, שחררו וחזרו על הפעולה שוב ושוב.
שימו את הידיים על העיניים, ארגנו את הגוף באופן נוח, הרימו מעט את הידיים מהעיניים ומקמו אותן מחדש.

אנחנו נעבור עכשו לכיווצים לסרוגין של הספינקטר הקדמי והאחורי על ידי תנועת הברכיים. בשכיבה על הגב כשהברכיים עומדות הניעו לאט את הברכיים כך שיתרחקו זו מזו ואחר כך קרבו את הברכיים זו לזו באיטיות עד הצמדתן זו אל זו. בכל פעם שאתם חשים תנועה באחד מהספינקטרים חזקו אותה או הוסיפו כיווץ יזום. מי שמרגיש לא נוח בברכיים עומדות יכול ליצור תנועה דומה כאשר הרגליים מונחות ישרות. התנועה של הבהונות כלפי פנים הגוף וחוץ הגוף לסרוגין תעורר את התנועה בספינקטרים. כלומר אתם מכוונים את הבהונות עד הפגשתן כשהבהונות פונות אלו לאלו והאצבעות הגדולות נלחצות זו לזו. אחר כך בתנועה איטית הרחיקו את הבהונות וכוונו אותן לצדי הגוף. נחזור על התנועות כמה פעמים.......... הרחיקו את הברכיים זו מזו עד המקום שניתן לשהות בו, שימו לב אם הספינקטר האחורי מתכווץ ואם לא כווצו אותו. עכשיו קרבו את הברכיים עד הפגשתן וכווצו את הספינקטר הקדמי. יתכן שהכיווץ בקדמי יתחיל במהלך התנועה של הברכיים זו אל זו, אפשרו לגוף לכווץ בהדרגה עד הפגשת הברכיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...