יום שני, מרץ 10, 2014

אלמנטים "טיפוליים" בתרגול שיטת פאולה

קשה להבין אם שיטת פאולה היא תרגול בלבד או שיש בה אלמנט טיפולי. המושג "טיפול" בתחומים הפסיולוגיים מבטא בדרך כלל שימוש במגע כחלק מהמפגש, הבנת קשרים בין מצב הגוף ומצב הנפש ועוד.
שיטת פאולה היא לכאורה תרגול אך היכולת של ה"תלמידים" או ה"מטופלים" להגיע לתרגול שונה מהמתרחש בשיטות אחרות. הדבר נובע הן מהתגובות בתחום הסוגרים, (פסיולוגיות ורגשיות גם יחד) תחום שהוא לרוב בין אדם לעצמו והן מכך שהגוף מתעורר באופן שונה מהרגיל ולעתים מזמין הרגשה של "חוסר שליטה", "חוסר שליטה" זה הוא אחת התופעות החשובות ביותר בשיטת פאולה, מובן שלא מדובר באיבוד שליטה אלא בתגובות עקיפות המתעוררות לפעמים ואינן מוכרות למתרגל. אלו יכולות להיפסק עם הפסקת התרגיל שמעורר אותן ולכן מופיעות המילים חוסר שליטה במרכאות.
 איך זה עובד? "עמדת המוצא" לתנועה או ”תרגילים" שמכוונים לכיווצים ולהרפיות, למניפולציות ולהפעלות שונות של הגוף נמסרים לתלמיד, המנוסים יותר ממשיכים את הפעולה הן בגוף והן במחשבה. (המנוסים פחות לומדים בין השאר כיצד להתמיד בתרגיל שאין בו מאמץ אלא ריכוז ותשומת לב.)
היצמדות זו משחררת את המוח מפעילות מחשבתית אחרת ומניעה את הגוף באופן משתנה, נטול תכנון ולרוב גם במקום או בכמה מקומות שבהם דרושה התנועה במיוחד.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...