יום שני, מרץ 27, 2017

טיפול בבריחת שתן בעזרת שיטת פאולה

תרגול שיטת פאולה כרוך בגילוי היכולות להפעיל שרירים מוכרים פחות. הדבר נכון כשדרוש לחזק את מערכת השרירים הטבעתיים בכלל ואת השרירים הקשורים באופן ישיר לשרירי רצפת האגן.
מקצת מהנשים אינן מרגישות את הצורך להתרוקן עקב שיבושים שנמשכו זמן רב. בהדרכתן יש צורך לחשוב על חיזוק כנושא שני בסדר העדיפויות. היכולת לחוש את מיקומו של כל אחד מהפתחים ולהפעילו חשובה יותר מהחיזוק, לכן נדרש להעזר בשרירים טבעתיים אחרים כגון: לשון, עיניים, שפתיים, אצבעות ידיים ובהונות הרגליים.
 דוגמאות לתרגילים כאלו הם: 
  • כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, ניתן להעזר בכל שרירי הפנים ובעיקר בלחיים ובפה. 
  • תנועת פוינט של אצבעות הרגליים
  • משיכת השפתיים פנימה או איסוף וקרוב הקצוות
חיזוק רצפת האגן לאחר שנשים חשות ביתר דיוק את האזור ניתן להשיג על ידי תרגילים המפרידים בין הסוגרים הקדמיים לסוגר האחורי:
  • בשכיבה על הגב ובברכיים עומדות לחיצה לסרוגין של העקבים תוך כדי ניתוק האצבעות מהרצפה ולחיצה של הבהונות אל הרצפה בזמן שהעקבים מתנתקים מהרצפה.

תגובה 1:

  1. תרגילים לחיזוק רצפת האגן יכולים להתבצע בעוצמות חלשות וחזקות לפי העדפת המתרגלת. כאשר המטרה אינה רק חיזוק אלא הרמה של השלפוחית, הרחם או החלחולת יש יתרון לתרגול עדין וממושך.

    השבמחק

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...