יום ראשון, ספטמבר 24, 2017

מערכת היחסים בין השלד והשרירים בשיטת פאולה


לכל אחת משיטות התרפיה המנואלית דרך משלה להניע את הגוף באופן שהשרירים והשלד ישלימו אחד את פעילות האחר. בשיטת פאולה התרגילים המוצעים למתרגלים מכוונים לשרירים. כדי לארגן את השלד והעצמות  באופן שיסייע לפעולות השרירים קיימות עמדות מוצא המתאימות לצרכי ריפוי והפעלה שונות.
בתרגול בשכיבה צורת הנחת כפות הרגליים יכולה לסייע להרגיש את הסוגר הקדמי בנפרד או את האחורי בנפרד. רצוי לכוון את כפות הרגליים זו לזו כלפי פנים הגוף כדי לחוש את הסוגר הקדמי ולהיפך, להפנותן כלפי חוץ כדי לחוש את הסוגר האחורי.
סוגים של מצבי עמידה כעמדות מוצא לתנועה המעודדת תחושות נפרדות  בסוגרים הן: עמידת שש, הברכיים, כפות הרגליים והידיים מונחים על הרצפה. המרפקים משוחררים. מעמדת מוצא זו ניתן להעביר את המשקל בין הידיים לרגליים, להניע את הישבן קרוב ככל הניתן אל כפות הרגליים, להפיל את הראש או לדחוף לסרוגין את הידיים אל הרצפה ואת כפות הרגליים והברכיים אל הרצפה. מומלץ לחפש בכל אחד מהמצבים הללו אם אחד מהסוגרים מורגש באופן מיוחד או נפרד.
מצבי עמידה נוספים המעודדים את השתתפות השרירים בהתאם לתנאי השלד הם עמידה ישר בעיניים עצומות, עמידה תוך כדי הנחה של הידיים על העיניים. עמידה על ארבע והחזקת הקרסול על ידי אחת הידיים. עמידת צפרדע הכוללת הנחת המרפקים על הברכיים,

עמדות מוצא הכוללות שכיבה ומעודדות תנועה חופשית הן לדוגמה: הטייה של הידיים לאחור ואחיזה במיטה בשכיבה על הגב, במצב זה עצימה חזקה של העיניים תתחיל קבוצה גדולה של תנועות חזקות של כל השרירים ותעודד תנועה חופשית. הנחת הידיים על העיניים וחזרה למצב זה כמה פעמים. החזקת הברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים מעודדת את שחרור השלד.  בכל אחת מעמדות המוצא האלו ניתן לשלב תרגילים או לחכות ולאפשר לגוף לנוע באופן לא מתוכנן בהתאם להתעוררות הגוף מתוך עמדת המוצא שנבחרה. התרגול המשלב עמדות מוצא שונות בישיבה מוטב שיעשה על גבי מזרון המונח על הרצפה או על גבי מיטה נמוכה, רחבה ויציבה המזמנת מעבר ממצבי הישיבה למצבי תנועה משתנים. בין מצבי הישיבה השכיחים נמצאים ישיבה בקרוס רגליים, עמידת צפרדע, ישיבה על הברכיים כשהישבן מונח על העקבים והבהונות נדחפות אל המזרון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...