יום שבת, אוקטובר 11, 2008

שיטת פאולה מתוך ויקיפדיה

שיטת פאולה - ויקיפדיה

שיטת פאולה היא שיטה להתעמלות השרירים הטבעתיים, אשר הומצאה ופותחה בישראל על ידי פאולה גרבורג (2004-1907).

על פי פאולה והמטפלים בשיטה, התרגול בשיטת השרירים הטבעתיים (עפעפיים, שפתיים, פי הטבעת, צינור השופכה ועוד), מתאים לכל אדם בהתאם לצרכיו. ההתעמלות, כך נטען, מעוררת מודעות עצמית ואת יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אדם, וכך מביאה לשיפור יסודי ומקיף במצב בריאותו של המטופל.

שיטת פאולה הוכרה על ידי חלק מקופות החולים, שהכניסו את הטיפולים על פי שיטה זו לסל הטיפולים שלהן.

התעמלות בשיטת פאולה נלמדת במסגרת של פגישה בין מטפל למטופל אחד.

פאולה מצאה שעל ידי מתן חופש לגוף, הוא יוכל להביע את עצמו ודרך כך שהאדם יקישב לגופו, וישחרר עצמו לתנועה ספונטנית טבעית הוא יביא את עצמו למצב טוב יותר מבחינה גופנית פיסית, נפשית ורוחנית עם יותר גמישות ותנועתיות, ופתיחות רגשית ומחשבתית. מכאן שעל פי דבריה - שיטתה עוזרת גם להתפתחות עצמית ועידוד היצירתיות.

במחקר קליני מבוקר שנערך בבית החולים הדסה בירושלים הושוו שתי שיטות התעמלות (שיטת פאולה ושיטת תרגול שרירי רצפת האגן).

מחקר אחר שבדק את יעילות שיטת פאולה התייחס לטיפול בואגיניזמוס - כיווץ לא רצוני של הנרתיק אצל נשים, הגורם לכאב ומפריע לקיום יחסי מין תקינים.

שיטת פאולה. התעמלות השרירים הטבעתיים, איה גולדהמר, הוצאת פרולוג

מקור: http://he.wikipedia.org/wiki/שיטת פאולהשונה לאחרונה ב־21:45, 27 בנובמבר 2006.







למי מתאים הטיפול בשיטת פאולה? השיטה של תרגול השרירים הטבעתיים מתאימה לטיפול והקלה של בעיות רפואיות רבות ושונות. השיטה עוזרת גם לאנשים עם יכולות מוגבלות מאד. אולם, ישנם שני תנאים בסיסיים חשובים:

לקריאה נוספת על שיטת פאולה: 1. ספרה של פאולה גרבורג "סוד השרירים הטבעתיים", הוצאת פלג, כולל רשימה של מטפלים ומטפלות מוסמכים. הספר יצא גם באנגלית וניתן להשיגו בכמה חנויות ספרים גדולות בארץ. (ניתן גם לרכשו אצל amazonאך בדרך זו הוא יקר מאד). 2. ספרה של איה גולדהמר "שיטת פאולה. התעמלות השרירים הטבעתיים", הוצאת פרולוג.

כתובות ומספרי טלפון מעודכנים של המטפלים והמטפלות שהם חברי "אגודת המוסמכים בשיטת פאולה גרבורג – התעמלות השרירים הטבעתיים" ניתן לקבל אצל אריאל ינאי, רח' יחזקאל 12 ת"א 62595, פקס 5467452–03, דוא"ל: ariel_yanai@attglobal.net

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...