יום שני, אוגוסט 17, 2009

תחומי ההשפעה של שיטת פאולה וסוגי הפעילות המתאימים להם

שיטת פאולה מעוררת את יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אחד מאיתנו ע"י הפעלה ישירה ועקיפה של השרירים הטבעתיים בטכניקות ייחודיות של כיווצים והרפיות. המניפולציות התנועתיות והתרגילים מאזנים את הטונוס והשליטה של המתרגל/ת בשרירים הטבעתיים ובשרירים המשורטטים. התרגול מביא לשינוי הן בתפקוד השרירים הטבעתיים והן בתפקוד המערכת האוטונומית. למרות שפעמים רבות הגוף מושך את התרגיל המוצע לו לאזור החלש בין אם הוצע תרגיל ישיר לבעיה ובין אם לא, ניתן להדגים את אופיה של השיטה ביתר הרחבה על ידי הצגת תרגילים ייחודיים לכל בעיה או ע"י תאור הפעילות המומלצת. המאמר יתמקד בתאור זה.

תחומי הטיפול וההשפעה של שיטת פאולה:

מכלול השיבושים האפשריים ברצפת האגן: חיזוק ושיקום רצפת האגן. חולשה במערכת השתן. טיפול בכיווץ יתר ובכאבים הקשורים בכך, שינוי מיקום האגן והשפעתו על תפקוד הגב. בריחת שתן, דלקות חוזרות בשלפוחית, קושי במתן שתן,
החידוש שמכניסה שיטת פאולה בבואה לשקם את רצפת האגן או לטפל בה כחיזוק כללי, כהכנה ללידה ועוד הוא בתפיסה ההוליסטית של הגוף. כלומר חיזוק רצפת האגן ישולב בתרגילים לחיזוק הגב, להארכת ולהגמשת הפרקים. יכלול את שינוי צורת הנשימה כדי למנוע לחץ תוך בטני וישנה את החשיבה על דרכי הכיווץ וההרפיה של הפתחים עצמם ושל אזורים נוספים בגוף המעודדים את יכולת ההתמקדות בתחושות באזור. הבנת השילוב בין תנועת אצבעות הידיים ומיקום הכתפיים ובין אלו למיקומו של האגן, או הבנת הקשר בין היציבה, השליטה בסוגרים, תנועת כפות הרגליים ועוד. כל אלו נותנים לאישה הכרות חדשה עם גופה גם במהלך השיקום של רצפת האגן וגם כקורס למניעה וחיזוק. חלק חשוב בחיזוק רצפת האגן מוקדש ללימוד ההפרדה בין הסוגרים. זאת משום שההפרדה מסייעת בשינוי הזוית של החזקת האגן.

שיבושים במערכת העיכול : עצירות כרונית, טחורים, פיסורה, קיבה עצבנית, צרבות.
על פניו נראה שהאדם המתרגל יכול להשפיע רק על האברים הרצוניים מתוך אברי העיכול אך באופן שניתן לתארו רק על בסיס נסיוני ולא ברמה התאורטית יש לשיטת פאולה השפעה גם על איכות הפעולה של תנועת השרירים המפעילים את הפריסטלטיקה. על כן לא רק השינוי בחוזק, בגמישות או באופן התפקוד של הפה ופי הטבעת משנים את תפקוד מערכת העיכול בעזרת תרגילי שיטת פאולה, אלא גם מידת היכולת של האברים הפנימיים להעביר את המזון מתוך התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת.
בעיות וכאבים אורטופדיים :כאבי צוואר, בעיות וכאבי גב, כאבי ברכיים, כתפיים וזרועות.
בתחום הבעיות והכאבים אורטופדיים יש לפאולה השפעה ייחודית באיזון דיספרופורציה בין צדי הגוף, בהקטנת הנזקים הנגרמים מחוסר תנועה או משימוש מוגזם באחד מצדי הגוף. תוצאות יפות ניכרות גם בטיפול בפריצות דיסק, קיפוזיס, סקוליוזיס, וארגון הגוף לשימוש נכון ברצפת האגן באופן המונע נזקים בזמן הריון או שינויים גופניים שונים.
שחרור מכאב: סוגי הכאב ששיטת פאולה יעילה לגביהם הינם כאבי גב ושלד, כאבים הקשורים באי תקינות של מערכת העיכול. כיווץ ספונטאני של שרירי הפנים המצוי אצל חולי פיברומיאלגיה וכיווץ מסוג הספאזם המצוי אצל חולי טרשת נפוצה ומחלות ניווניות אחרות.
בהריון, כתהליך הכנה ללידה ואחריה, וכן הקלה בבעיות נלוות להריון מתחום כאבי הגב ומערכת העיכול, חיזוק שרירי רצפת האגן כהכנה להריון ובמהלכו נחוצים לרוב הנשים. תרגול של השרירים הטבעתיים ברצפת האגן יגמיש וישחרר את יכולת ההפעלה של האזור החשוב ביותר להריון וללידה ויעלה את רמת הרגישות והשליטה בו. מקצת מיכולות השליטה של נשים ברצפת האגן נחלשות עקב ההריון וקשה להביאם לידי תפקוד נכון. תרגול בשיטת פאולה יסייע להפעלתם של שרירי רצפת האגן על ידי העזרות בשרירים טבעתיים באזורים נוספים בגוף כמו שרירי הפנים או הידיים. התרגול יעלה את איכות הכיווץ והשליטה באזור רצפת האגן על תפקודיו השונים. באופן דומה ניתן גם להקל על הלידה. השינויים העוברים על רצפת האגן: החלשות, התרופפות, התרחבות וצניחות מביאים לעתים לנזקים בלתי הפיכים, אלו יכולים להימנע על ידי תרגול בשיטת פאולה.


טיפול בילדים רווח בעיקר בתחומים-אסטמה, שליטה בסוגרים, היפוטוניה. סגנונות העבודה: פעילות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...