יום חמישי, ספטמבר 10, 2009

קשרי הגומלין בין השרירים הטבעתיים

שיטת פאולה מבוססת על קשרי גומלין הקיימים בין השרירים הטבעתיים בגופנו ועל שימוש ביכולות הריפוי העצמי הטמונות בגוף באמצעות קשרים אלו.
השרירים הטבעתיים נמצאים מסביב לעיניים, באף ובפה, באיזור הפנים, בשרירים השולטים בפתחים שבתחתית האגן, וצורות פחות ברורות של שרירים טבעתיים אף מתקיימות בשרירי כפות הרגליים וכפות הידיים. קשרי הגומלין בין שרירים אלו הם הסוד שבשיטה.
הריפוי ע"י שיטת פאולה מתבסס על שני סוגים של הפעלה עקיפה. האחת היא זו שמתקיימת בין שרירים טבעתיים שונים. כאשר שריר אחד נחלש ותפקודו משתבש הטיפול יהיה דרך שרירים אחרים חזקים. הפעלה נכונה של השרירים החזקים תגרום בעקיפין לפעולה מתחזקת והולכת של השרירים החלשים שתפקודם השתבש. הפעלה עקיפה אחרת היא שיפור התפקוד של שרירים חלקים כמו קיבה ושלפוחית שאין לאיש השפעה רצונית או ישירה עליהם. לדוגמה, באמצעות הפעלה של השרירים שמסביב לעיניים ושרירי הפה או האף יכול לחול שיפור בתפקוד לא תקין של שרירי השליטה במערכת השתן. בעקבות הפעולות המכוונות מתעוררות בגוף פעולות לא מכוונות. כולנו שולטים בשרירים המפעילים את העיניים הפה והאף אך אין לנו יכולת לכוון את פעולתה של הקיבה או השלפוחית. הפעלה של שרירים טבעתיים במקומות שונים בגוף מביאה לחיזוק ושיפור התפקוד של שרירים חלקים שאין ביכולת האדם להפעיל באופן רצוני.
בשיטת פאולה מזכירים לגוף את אשר שכח ולאחר תרגול במשך תקופה מסוימת, נוצרים בגוף הרגלים חדשים שמאפשרים עידוד קשרים טבעיים שנשכחו. עידוד הקשרים בין השרירים הטבעתיים נעשה במפגשים יחידניים על ידי תרגילים שהלומדים מתבקשים לנסות בעצמם בשיעורים ובין השיעורים.

שיבושים בשליטה במערכת השתן ובמערכת העיכול, כאבים אורטופדיים וכאבי ראש לסוגיהם מטופלים על ידי תרגול עצמי בזכות אותם קשרים סודיים שהגוף מקיים בין השרירים הטבעתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...