יום חמישי, ינואר 14, 2010

שאלות ותשובות על שיטת פאולה והתאמותיה

מהו הבסיס התיאורטי של שיטת פאולה?
שיטת פאולה מבוססת על הפעלת השרירים הטבעתיים הנמצאים סביב לפתחי הגוף. אלו הם השרירים שמסביב לעיניים, שרירי האף והפה, והשרירים השולטים בפתחים שבתחתית האגן. הנחת היסוד של שיטת פאולה היא שכל השרירים האלו פועלים יחד או מפעילים זה את זה. פעולת שריר אחד יכולה להשפיע באופן ספונטני על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. תרגול מתאים יכול לשפר ולחזק את פעולתם של שרירים חלשים. החזרת השרירים הטבעתיים שנחלשו לפעולה תקינה תעשה באמצעות הפעלה של השרירים הטבעתיים התקינים. התרגול מעורר בגוף הרגלים חדשים שמאפשרים עידוד קשרים טבעיים שנשכחו. קשרי הגומלין בין השרירים הטבעתיים מחזקים את תפקודי הגוף גם לגבי מערכות פנימיות.

אילו בעיות יכולה שיטת פאולה לרפא?
שיטת פאולה מטפלת בשיבושים ובעיות שליטה במערכת השתן ובמערכת העיכול, בכאבים אורטופדיים:כאבי צוואר, כתפיים וזרועות, כאבי גב ובכאבי ראש לסוגיהם. הטיפול אינו ישיר אלא עקיף לדוגמה באמצעות הפעלה של השרירים שמסביב לעיניים ושרירי הפה או האף יכול לחול שיפור בתפקוד לא תקין של שרירי השליטה במערכות השתן והעיכול. טיפול בבעיות גב יעשה דרך כל השרירים הטבעתיים.
מהן דרכי העבודה של שיטת פאולה?
הטיפול היחידני נעשה דרך תרגילים המפעילים את השרירים התקינים. רוב העבודה נעשית בשכיבה כאשר המורה נותן הוראות ומכוון את המטופל ללא מגע פיסי. התרגולים בין השיעורים חשובים גם הם ומאפשרים למטופל להמשיך ולעבוד באופן עצמאי בעתיד.

מה קורה כאשר המטופל סובל ממספר בעיות גם יחד?
ניתן לטפל במספר בעיות בו זמנית אך יש לזכור שמצב זה יאריך את תקופת הריפוי.
תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות?
ניתן לראות שינויים ושיפורים חלקיים לאחר כשישה שבועות, אך דרושים כשניים עשר שבועות של עבודה עם מטפל/ת כדי להגיע לשיפור ניכר.
למי מתאים הטיפול?
הטיפול מתאים לילדים הסובלים מבעיות שליטה בסוגרים בשעות היום ולילדים עם קשיי נשימה. לנשים ולגברים בכל הגילאים הרוצים להשתחרר מכאבי גב לסוגיהם, לנשים הסובלות מצניחת רחם ושלפוחית ובריחת שתן בעקבותיה, לנשים הרוצות הכנה ללידה ועוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...