יום ראשון, מאי 13, 2012

תרגול שיטת פאולה עם ילדים ומתבגרים


שיטת פאולה מתאימה לתרגול עם ילדים לצורך פתרון בעיות בין גיל שלוש לשנות העשרה. התופעות שבהן כדאי להיעזר הן: אסטמה והפרעות נשימה כרוניות, עיכוב בשליטה בסוגרים או בשחרורם, מגבלות תנועה וכאב. תרגול שיטת פאולה מאפשר שינויים גופניים שחלקם מתרחשים דרך מודעות ולימוד אמצעי הפעלה מגוונים בשעת הצורך וחלקם דרך שיפור הרגישות ותשומת הלב לגוף וליכולת לשלוט בו. התרגול מיועד לפתח בילד יכולות שליטה גופנית  וליצור הרגשת "מרכז", לסייע בגילוי עצמת הגוף או לשנות את היכולת לריכוז גופני. בשלב הילדות מעורבות ההורה בשיעורים שמקבל הילד בשיטת פאולה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. נוכחותו בשיעורים חשובה בעיקר כדי שיוכל לתמוך בתרגול עצמאי וקבוע של הילד ויכיר את התרגילים כפי שהוצעו במפגש עם המורה.
הטיפול באסטמה בעזרת שיטת פאולה מיועד להגדיל את מרווחי הזמן שבין ההתקפים. תרגילי נשימה המערבים את הפעלת הסוגר האחורי בזמן שאיפה ואת הקדמי בזמן נשיפה מעודדים נשימה מלאה יותר המתחזקת בעזרת שרירי רצפת האגן, הרחבת בית החזה על ידי תנועת הידיים והגב או שינוי היציבה משפיעים לטובה הן על מערכת הנשימה והן על מערכת השתן, ועל מערכות העיכול והיציבה. ככל שהילד נמצא פרקי זמן ניכרים במצבי נשימה תקינים כך עולה יכולתו להתמודד עם גורמים המעוררים את ההתקפים כמו אלרגנים שונים או מצבי חרדה. בתחומי השליטה במערכות השתן והעיכול ההשפעה של שיטת פאולה אינה רק להעלותאת יכולת השליטה ולחזק את הסוגרים. ילדים לא מעטים מבלבלים תחושות מקדימות וזקוקים לעזרה במיקוד ההרגשות הגופניות. העזרות במערכת השרירים הטבעתיים מאזנת בלבול כזה.

תגובה 1:

  1. לאחיין בן ה-4 וחצי שלי גילו אסתמה. לא ידעתי שאפשר לטפל בה בעזרת שיטת פאולה. אני רק חוששת שהסבלנות שלו קצרה מדי בשביל התרגולים. בדרך כלל, הוא מסכים לשבת במקום אחד רק כשהוא צופה בדרה צפייה ישירה דרך המחשב.

    השבמחק

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...