יום שלישי, מאי 15, 2012

חידושים במודעות גופנית וחיזוק רצפת האגן במהלך תרגול שיטת פאולה



גילויי היכולות להפעיל שרירים מוכרים פחות הם חלק מחיזוק מערכת השרירים הטבעתיים בכלל ושרירים הקשורים באופן ישיר לשרירי רצפת האגן בפרט. דוגמאות לתרגילים כאלו הם: כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, ניתן להעזר בכל שרירי הפנים ובעיקר בלחיים ובפה. אנשים הלומדים את שיטת פאולה מתפלאים לגלות שכיווץ חוזר וקל של העיניים מרגיע אותם ומשנה את קצב הנשימה. הדבר מעודד פעילות מואטת יחסית להרגלנו בתרגול והיא דרושה במהלך תרגול שיטת פאולה כדי לפתח תשומת לב חדשה לתגובות הגוף.
תרגילי לשון המעבירים את הלשון בין מצב רפוי למצב מתוח מסייעים להפריד בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי. תנועות רוטציה בין שני צדי הגוף. לדוגמה כיווץ לסירוגין של העיניים כך שבעוד עין אחת מתכווצת נעשית גם פתיחת העין האחרת מעוררים הרגשות חדשות בספינקטר הקדמי, התרגיל מעורר באופן אוטומטי הצטרפויות במקומות שונים בגוף כמו תנועות של הראש, של שני צדי הגב או האגן.
יצירת קשר בין הסוגרים הקדמיים ושרירי הפנים כקו אחד דמוי עמוד שדרה המתקיים בחלק הקדמי של הגוף ומסייע להפעלת צד חלש או פגוע. התרגיל מקדם הרגשה המסייעת למרכז את תנועת הגוף.
כל אלו מלמדים את מי שמתנסה בשיטה כישורים חדשים הדרושים לתפקוד תקין של הגוף. דבר זה נעשה הן דרך תרגול פשוט והן באמצעות ריכוז מחשבתי המעורר ריכוז גופני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...