יום חמישי, מאי 30, 2013

הצעות מעשיות לטיפול עצמי בכאבי גב בשיטת פאולה

כאבי גב הם חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים, בין אם מדובר באלו הסובלים מכאב באופן קבוע בגלל מבנה השלד או אורח חיים המעורר נטייה לכאבים ובין אם מדובר בבעיות חולפות וזמניות. בשני המקרים שחרור מכאב בעזרת תנועה היא הדרך היחידה לאפשר לגוף התארגנות קבועה ונטולת כאב ויותר מזה-חיזוק של מפרקים, שרירים ותפקודם תוך כדי תנועה.
כדי לשחרר כאב כדאי לתת לגוף לאתר את האזור שבו דרושה הארכה, תנועה או מתיחה, כלומר ניתן לצאת לתנועה מנקודת כאב כלשהיא ולפעול ללא תכנון או באמצעות תרגילים כדי להרפות את הכאב תוך נגיעה בו ועזיבתו לסרוגין.
תרגול שמפיג כאב בשכיבה מתייחס בין השאר לכיוון שבו מונחות כפות הידיים ביחס לרצפה. אזור ההשפעה של התרגיל על הגב מושפע מכיוון כף היד, לרוב כשגב היד מופנה לרצפה ההשפעה היא על הגב העליון וכשכף היד מופנת לרצפה ההשפעה היא על הגב התחתון. חלק מתרגול להפגת כאבים ולשחרור הגב נעשה על ידי הצמדת חלקי הגב העליון והתחתון לסרוגין אל הרצפה, אך לא מתוך תנועת שרירי הגב אלא מתוך כיווני הידיים ותנועתן. נוסף לכך מוצע לבחור את צורת ההנחה של הרגליים בהתאם לנוחות המתרגל ואזור הכאב, הרמת רגליים בזוית של תשעים מעלות תקל יותר על הגב התחתון, מובן שהרגליים צריכות להישען על כיסא או לדחוף קיר.
למי שמתורגל בשיטת פאולה מוצע לכווץ לסרוגין את הספינקטר הקדמי והאחורי לסרוגין בקלילות ולעקוב אחר ההשפעה של הכיווץ על היצמדות הגב לרצפה.
אנשים שלא התנסו בתרגול שיטת פאולה יבדקו אם תנועת הרגליים והידיים במשולב עוזרת להם, לדוגמה דחיפת כפות הידיים אל הרצפה תשולב בהפניית כפות הרגליים לכיוון מרכז הגוף, דחיפת גב היד תשולב בהפניית העקבים זה כלפי זה ובהפניית האצבעות אל מחוץ לגוף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...