יום שלישי, דצמבר 30, 2014

כיווץ שרירים טבעתיים זוגיים וחיזוק רצפת האגן

חלוקת הגוף לצדדים ימין ושמאל לצורך חשיבה על חלקו הקדמי של הגוף והפעלתו באופן שיחולק לשני צדדים בהפעלת שרירים טבעתיים זוגיים מסייעת לחיזוק רצפת האגן. ההשפעה של החלוקה ניכרת ברצפת האגן והגב במשולב.
תרגול המפריד בין כיווצי הספינקטרים המצויים בזוגות. הוא: כיווץ לסרוגין של העיניים,  העברת הלשון תוך לחיצה קלה של הקצה פעם כלפי הצד הימני של החיך העליון ופעם כלפי השמאלי, אגרוף ומתיחת אצבעות הידיים לסירוגין. מאחר שמעטים האנשים שמכירים תנועה כזו נדרש סוג אחר של קשב לגוף לצורך תרגול. כוונת התאור היא להביא את הקורא ליתר הבנה של התהליך ולא לביצוע דרך הקריאה בלבד. הדוגמה הקלה הדרושה למי שינסה בכל זאת לבדוק עניין זה היא כיווץ העיניים באופן המפריד בינהן בתרגיל הקרוי  "כיווץ לסרוגין של העיניים", ניתן בתרגיל זה לדחוף את העין המתכווצת בעזרת הפה כדי להקל על הכיווץ. או לכווץ פעמיים בכל פעם כאשר הכיווץ הראשון מכוון להיות קצר והשני ארוך. הדוגמה קלה להבנה כי היא מוכרת לרבים בפעולות כמו קריצה. 
התרגיל המיועד ישירות לרצפת האגן הוא כיווץ ספינקטר קדמי צד צד, למרות שהספינקטר או הסוגר הקדמי אינו זוגי ניתן לדמותו לפה. הכיווץ המחולק יהיה שונה מאשר בשרירים זוגיים.
מומלץ לנסות להניע לסרוגין את הרגליים כך שכל פעם ברך אחרת תפנה אל מרכז הגוף והסוגר הקדמי בצד הברך הפונה פנימה יכווץ, בלי לבדוק את מידת הכיווץ בצד האחר של הסוגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...