יום ראשון, נובמבר 10, 2019

הליכה ותנועה בשיטת פאולה



כפות הרגליים ותנועתן מוכרות באופן מגוון בעיקר לאנשים העוסקים בשיטות תנועה כמו יוגה, שיטת פלדנקרייז, שיטת פאולה, ריקוד ועוד.  אין הכוונה לבטל את יכולתם של אנשים אחרים להעזר בכפות הרגלים למטרות שאינן רק פעילויות אירוביות אלא להבהיר את ההקשר שבו נכתבים התאורים הבאים. כמו כן אין כוונה לדרג את יתרונות השיטה ביחס לשיטות אחרות.
כפות הרגליים מעוררות תגובות ברצפת האגן ויכולות לסייע לנו להפריד בין הסוגרים לצורך חיזוק, הפרדה בין הסוגר הקדמי לאחורי, הרפיה, אימון וחידוד התחושות.
בשיטת פאולה ניתן לבחור את הנושא החשוב ביותר לאלו שבוחרים ללמוד אותה בהקשר של שימוש יעיל ומונע בעיות בכפות הרגליים, מלבד רצפת האגן, מערכת העיכול והפגת כאב ניתן לטפל בבעיות שיווי משקל בעזרת שיטת פאולה.
תרגול מכוון של העברת משקל הגוף בעזרת הסוגר הקדמי והאחורי לסרוגין יכול לענות על צרכים של אנשים הסובלים מקשיים בשמירה על שיווי המשקל שלהם. כדי להימנע מחשש ליפול נחוץ לעתים תרגול בישיבה. זאת כדי להרגיש ולחוות תנועה של הגוף במעברים מנטייה לפנים לנטייה לאחור בעזרת שרירי רצפת האגן. הכונה למצבים שבהם כיווץ הסוגר הקדמי מניע את הגוף לפנים וכיווץ הסוגר האחורי מניע את הגוף לאחור.
מי שלא סובל מבעיות איזון גופניות ולא צריך לעסוק בשמירה על שיווי משקל יתקשה לחוש כיצד בהליכה גלגול כפות הרגליים מהעקבים לבהונות יוצר את המעברים בגוף בקצב מהיר יותר מהמחשבה. מאחר שבכל פעם רגל אחת מטה את הגוף לאחור והאחרת לפנים קשה להבחין במעברים בין הכיוונים. נדמה לנו כי הגוף נשאר במקום מרכזי. אחרים שסובלים מבעיות אלו יכולים לתרגל "הליכה" במצב ישיבה תוך כדי גלגול הרגליים וכך להבין את הצורך של גופם לפני שהם מנסים לתרגל בטיפול מכוון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...