יום שישי, נובמבר 15, 2019

טיפול בלבוש מלא ושמירה על חיסיון המידע בשיטת פאולה



טיפולים בשיטת פאולה נעשים בכל המצבים בלבוש מלא. בין אם דרוש לאדם הפונה לטיפול  פיתרון בתפקוד הפתחים שברצפת האגן ובין אם הגיע בגלל דלקת בעצב הפנים, תופעה הקרויה פציאליס.
מפגש שבין המטפל/ת והמטופל/ת מתרחש במיטבו אם יש אמון של המטופל/ת במטפל/ת. זוהי הצהרה שנכונה לגבי עבודה בשיטות רבות ואינה מצב מובן מאליו או שקל ליזום אותו. חשיבות האמון בתחום שיטת פאולה הוא משום שאנשים מעדיפים לקצר את משך הטיפול ככל שניתן אך לא פעם נוטים להימנע משיתוף המטפל/ת בחלק מהמידע שיכול לעזור למטפל/ת לקצר את זמני הטיפול.
יכולת המטופלים לשתף נבנית מטבע הדברים בהדרגה אלא שלא כמו בטיפול רגשי האמון מתחזק ביחס תואם לשיפור במצב הפיסיולוגי של המטופל. כלומר הצלחתו של המטפל/ת מתבססת פעמים רבות על נסיונו והשערותיו ולא על המידע שניתן לקבל מהמקרה הפרטי שלפניו.
היחס לטיפול בפתחים שברצפת האגן מורכב יותר מאשר בנושאים אחרים משום שהבושה, החשש מטיפול שכרוך בחשיפה רגשית או פיסית גורמים לאנשים רבים להימנע מלפנות לטיפול. אנשים פונים לעתים עקב יאוש, מידת המועקה מהמצב, היקף ההפרעה של התופעה על חיי היום יום. יתרונו המרכזי של המטופל/ת על המטפל/ת הוא הכרותו עם דקויות התופעה. המטפל מצדו מכיר את התופעה ברמה המקצועית כלומר לאחר שהתנסה בהתמודדות עימה אצל מטופלים אחרים ויש להניח שהצליח עם רובם, הוא נושא בכליו שלל עצות וכלים אך ההתאמה המדויקת מבוססת על מידת הפתיחות של המטופל/ת, יכולתם לשתף ולהבין שמהות תפקידו של המטפל/ת היא שמירה על חיסיון המידע שקיבלו ושהם מתייחסים  לפרטיות המטופל כחלק בלתי נפרד מעבודתם, ברצינות דומה לזו שהם מקשיבים, מנסים למצוא את הדרך להבין את ייחודיות התופעה אצל האדם שפנה ולעזור לו באיתור צורת התנועה הדרושה לו.
האמון מפתח יכולת להבין את הצדדים הרגשיים של התופעה ולהתייחס לצדדים שאינם פיסיולוגיים בלבד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...