יום שני, נובמבר 23, 2020

תרגול בקבוצה בשיטת פאולה לעומת טיפולים אישיים

 אנשים הפונים לטיפולים בשיטת פאולה לא תמיד מבינים מראש את הקשב האישי לגוף שיכול להיות מובן למי שלא התנסה בשיטות תנועה דומות. רק לאחר הפניית תשומת לב של המטפל ניתן להיכנס לקצב החיצוני והפנימי הנדרש. נושא זה נעשה מורכב יותר כאשר אנשים מתחילים להכיר את השיטה דרך תרגול קבוצתי.

תאום בין הקשבה עצמית ואישית של כל משתתף לגופו לבין עבודה של רוב האנשים בקצב דומה אינו קל, חלקו בידי המנחה וחלקו בידי המונחים. מאחר שההנחיות ניתנות תוך מתן מרחב לזמן אישי ושונה בביצוע, יכול המתרגל שרוצה בכך להמשיך תרגיל שמטיב עמו גם אם הקבוצה קיבלה כבר תרגיל חדש, וחשוב להקפיד על תזכורת זו. כמו כן עדיף להזכיר למשתתפים שלא לחקות זה את זה דבר שהוא פחות מהותי בשיטות אחרות. שכן אופן הכיווץ או קצב התנועה הכרחי שיהיו אישיים. 

פעמים רבות עולה השאלה מה עדיף-עבודה קבוצתית או יחידנית, הסדר האידאלי הוא לעבור מטיפול אישי לתרגול קבוצתי. מחויבות קבוצתית שומרת על התמדה שבטיפולים אישיים קשה למקצת מהאנשים. טיפול אישי מאפשר למטפל לראות יותר ולדבר ביתר פתיחות על מה שהוא רואה. 

לעתים  קבוצות בשיטת פאולה מופרדות לגברים ונשים שלא מתוך כוונות דתיות אלא משום שעצם המחשבה על הסוגרים כחלק מתהליך התרגול קלה יותר למשתתפים מאותו מין מאשר כשהיא נעשית בקבוצות מעורבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...