יום שישי, ספטמבר 16, 2011

תרגילים רבי מטרות בשיטת פאולה

תרגילי פאולה המכוונים לכמה מטרות
 כיווצים קלים של הספינקטר הקדמי התרגיל מוכר לנשים רבות כתרגיל המיועד לחיזוק רצפת האגן אך יש לו יתרונות לקיצורים בשקעי הגב ובמיוחד בגב התחתון. הכיווצים גורמים בתרגול בשכיבה על הגב להיצמדות ולהתרחקות של הגב התחתון אל המזרון וממנו לסירוגין. תנועה זו מגמישה את השקע בגב ומאריכה את הקיצור הרווח בלורדוזה התחתונה.
 אגרוף יד אחת והרחקת האצבעות ביד האחרת לסירוגין. התרגיל מיועד לכמה מטרות; טיפול בהבדלים בין שני צדי הגב על ידי הפעלתם בתנועות רוטציה. תרגיל זה דרוש במיוחד כתהליך ריפוי לסובלים מעקמת או מכאב שמקורו בבלט דיסק, פריצת דיסק או הבדלים באורך בין שני צדי הגב על רקע בעיות שלד מסוגים שונים. הוא מסייע בארגון "עמוד שדרה קדמי" ויכול לאפשר איזון בין הצדדים, התרגיל משפיע לטובה על בעיות עיכול. כמו כן נמצא שנשים רבות שהיכרו את התרגיל כאחד התרגילים המוצאים במהלך הכנה ללידה השתמשו בתרגיל זה יותר מאשר בתרגילים אחרים.
 כיווץ לסירוגין של הספינקטר הקדמי ושל הספינקטר האחורי. תרגיל זה דורש לימוד ההפרדה בכיווץ שני הספינקטרים דבר שקשה ללימוד מן הכתוב. כיווץ ספינקטר אחד בעקבות האחר הוא נטייה טבעית ומניפולציות המארגנות את הגוף להימנע מנטייה זו נועדו לפתח יכולת זמנית לצרכי ריפוי. נטיית כפות הרגליים בשכיבה ברגליים ישרות לכיוון פנים וחוץ הגוף מסייעת להפרדה בזמן הכיווץ. בשכיבה בברכיים מקופלות העברת לחיצת כפות הרגליים מלחיצת הבהונות אל הרצפה ללחיצת העקבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...