יום ראשון, דצמבר 30, 2012

תרגילי פאולה המכוונים לכמה מטרות גם יחד



     כיווצים קלים של הספינקטר הקדמי נשים התרגיל דרוש לצורך חיזוק רצפת האגן. ההשפעות של התרגיל נוגעות נוסף לכך לקיצורים בשקעי הגב ובמיוחד בגב התחתון. הכיווצים העדינים יחסית יוצרים במהלך תרגול בשכיבה על הגב היצמדות והתרחקות  של הגב התחתון אל המזרון וממנו לסירוגין. תנועה זו מגמישה את השקע בגב ומאריכה את הקיצור הרווח בלורדוזה התחתונה.
    אגרוף יד אחת והרחקת האצבעות ביד האחרת לסירוגין.מטרות התרגיל: טיפול בהבדלים בין שני צדי הגב על ידי הפעלתם בתנועות רוטציה. בעיות עיכול. הפגת כאבים במהלך ללידה.
   כיווץ לסירוגין של הספינקטר הקדמי ושל הספינקטר האחורי. תרגיל זה דורש לימוד ההפרדה בכיווץ שני הספינקטרים. הנטייה לכווץ ספינקטר אחד בעקבות האחר היא טבעית ולשם הפרדה יש ללמוד מניפולציות גופניות  המארגנות את הגוף להימנע מנטייה זו. הטיית כפות הרגליים בזמן שכיבה ברגליים ישרות לכיוון פנים וחוץ הגוף מסייעת להפרדה בזמן הכיווצים. בשכיבה על הגב בברכיים מקופלות תסייע העברת המצב של כפות הרגליים מלחיצת הבהונות אל הרצפה תוך כדי הרמת העקבים ללחיצת העקבים אל הרצפה בזמן שהבהונות מתרוממות.
      התרגיל מסייע בבעיות גב ותורם לחיזוק רצפת האגן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...