יום רביעי, פברואר 06, 2013

תרגילי פאולה לחולי פרקינסון


טיפולים שונים בתנועה יכולים להעלות באופן חלקי את איכות חייהם של חולי פרקינסון, למנוע את הגבלת טווחי התנועה ולהקל על התקשויות השרירים. מקצת מלימוד אמצעי תנועה חדשים עוזרים למי שסובל מפרקינסון לעקוף את ההפרעות ולפתח אמצעי תנועה יצירתיים. הדבר נכון הן לגבי התנועות הגדולות והן לגבי התנועות הקטנות.
ההתעניינות של חולי פרקינסון בשיטת פאולה מכוונת במיוחד לשליטה בסוגרים. התרגילים היעילים עבורם להשגת מטרה זו הם תרגילים שניתן להדגימם. זאת משום שחלקם מתקשים ליזום תנועה.
דוגמאות לתרגילים כאלו
o       לחיצת בהונות הרגליים כלפי הרצפה והרמת העקבים ולסירוגין לחיצת העקבים כלפי הרצפה והרמת בהונות הרגליים.
o       לעבור לסרוגין בין שני מצבים: א. להטות את הברכיים כך שהן תתרחקנה זו מזו ולאפשר לכפות הרגליים להילחץ כלפי הקוים החיצוניים של כפות הרגליים. ב. הברכיים נלחצות זו לזו במידה קלה וכפות הרגליים דוחפות את הרצפה בקוים הפנימיים.

o       איסוף השפתיים כלפי פנים הפה וכיווצן, לשחרר ולכווץ שוב
o       כיווץ השפתיים כלפי חוץ, באופן מהיר וקל, התנועות דומות לנשיקות. מומלץ לשחרר את השפתיים כך שלא בהכרח תגענה זו בזו.

o       לסרוגין לכווץ את העפעפיים והעיניים חזק ולפתוח פתיחות גדולות יותר מהרגיל.
o       הצמדת אגודלים לאצבעות בכל יד בנפרד ולחיצתן זו לזו בזמן כיווץ הספינקטר הקדמי. התרגיל יעשה בשתי הידיים באותו הזמן ואמור לעזור ליכולת לחוש את הספינקטר הקדמי,(ספינקטר קדמי הוא שילוב בין הסוגר של צינור השתן והנרתיק אצל נשים, אצל גברים יש סוגר אחר.) אפשר באותו זמן אם אין הרגשה בספינקטר הקדמי עקב הלחיצות לכווצו באופן קל. חשוב לזכור שהספינקטר (הסוגר) האחורי לא צריך להצטרף.
o       הצמדה והרחקה של אצבעות הידיים, (ניתן לצרף תנועת עיניים, נפתחות כשאצבעות מתרחקות ונסגרות כשנצמדות.)
o       הרחקה והצמדה של בהונות (אצבעות) הרגליים, ניתן להעזר במושגים פלקס ופוינט המוכרים מריקוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...